În ultima perioadă, mulți clienți ai Raiffeisen Bank au primit mesaje false, în numele instituției bancare, prin intermediul poștei electronice, prin care s-a încercat sustragerea de date personale sau chiar fraude financiare.
Un client Raiffeisen Bank ne-a arătat cum a primit pe e-mail-ul personal un mesaj suspect semnat în numele departamentului de relații clienți al instituției bancare.
Corpul mesajului era însoțit și de sigla băncii.
Clientul instituției bancare ne-a arătat că a primit mai multe astfel de mesaje.
Ultimul e-mail fals în numele Raiffeisen Bank cuprindea și un termen folosit eronat în contextul mesajului, “vinificare”.
“dragă client De la un număr neobișnuit de încercari de conectare nevalide în contul dvs., a trebuit să credem că ar putea fi o problemă de securitate în contul dvs. Așa că am decis să punem un proces suplimentar de vinificare pentru a vă asigura identitatea și securitatea contului. Vă rugam să faceți clic pe conectați-vă la Online Banking pentru a continua procesul de vânzare și a vă asigura că sunteți. și vizitați secțiunea de servicii pentru clienți., securitatea contului. Totul tine de securitatea ta. Departamentul de relatii cu clientii”, se notează în e-mail-ul transmis în numele Raiffeisen Bank.
Vinificare înseamnă, potrivit DEX, “supunere a mustului de struguri unui proces de prelucrare pentru a-l preface în vin.
Clientul Raiffeisen Bank a realizat că mesajul nu poate fi unul real, deoarece nu încercase să realizeze nicio tranzacție bancară recent.
Mesaje false și în numele Poștei Române
Un alt indiciu că mesajul nu provenea, în realitate, de la instituția bancară, sesizat de client, a fost imaginea utilizatorului care a expediat e-mail-ul în numele Raiffeisen Bank.
Imaginea expeditorului cuprindea literele “r” și “b” scrise cu roșu, total diferit de logo-ul Raiffeisen Bank.
Clientul s-a deplasat la o sucursală a băncii și a prezentat mesajele primite.
I s-a confirmat că acestea sunt false.
Contactați de reporterii cotidianului național “România liberă”, reprezentanții Raiffeisen Bank au confirmat că au primit sesizări din partea clienților referitoare la mesaje false trimise în numele băncii, în ultima perioadă.
Reprezentanții instituției bancare susțin că Raiffeisen Bank trimite constant informări prin care îi previn pe clienții lor că există riscul să primească mesaje false.
Conturi false cu numele băncii au fost create și pe Facebook pentru a înșela utilizatori ai platformei sociale.
“Ai primit cerere de prietenie pe Facebook de la Raiffeisen Bank? Te rugăm să nu dai curs acestei solicitări, deoarece astfel de conturi sunt false, create cu intenția de fraudă. Chiar dacă au elemente vizuale întâlnite pe conturile noastre oficiale, ele sunt false! Te încurajăm și te rugăm să apeși butonul “Report”, în caz că primești astfel de cereri de prietenie”, precizează una dintre posătările băncii, pe pagina sa oficială de Linkedin.
Alte instituții bancare în numele cărora au fost transmise mesaje false în ultima perioadă sunt ING și BCR.
Astfel de tentative de înșelăciune sunt tot mai frecvente.
De la începutul anului, au fost transmise mai multe e-mail-uri false în numele Poștei Române.
Mesajele includeau și sigla instituției.
În corpul mesajelor erau incluse link-uri ce aveau scopul de a sustrage date cu caracter personal, în momentul în care erau accesate de destinatarul e-mail-urilor.
Și în anii precedenți au fost transmise astfel de mesaje false în numele Poștei Române.
De la declanșarea invaziei Federației Ruse în Ucraina au circulat mai multe mesaje false de strângere de fonduri pentru sprijinirea refugiaților.
Citește și:
Ratele românilor continuă să crească. Indicele ROBOR a ajuns la 4,25%rate
Urmărește România Liberă și pe Twitter, Facebook și Google News!