Metroul din Cluj-Napoca este proiectul la care visează toți locuitorii orașului și care urmează a fi pus în aplicare printr-o hotărâre de Guvern.
Guvernul a aprobat, în şedinţa de marţi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru.
Când va fi gata metroul din Cluj-Napoca
Durata de execuţie a proiectului este estimată la circa 10 ani. „Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan”. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Dan Cărbunaru.
Potrivit purtătorului de cuvânt, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti. „Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”, a precizat oficialul Guvernului.
21 de kilometri, 19 stații. De unde vin banii
Metroul din Cluj-Napoca, linie cu o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii, va costa 2 miliarde de euro şi va avea o durată de execuţie de 10 ani, potrivit Ministerului Transporturilor, care a publicat la începutul lui decembrue Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Din cele 19 staţii, secţiunea centrală, cu 9 staţii între Europa Unită şi Sfânta Maria, de 7,5 kilometri, este finanţată prin PNRR cu 300 de milioane de euro. banii vor fi folosiți pentru lucrări la structură, fără instalaţii, cale de rulare sau automatizări.
Trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasgeri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.
Citiți România Liberă și pe Google News