Brandurile Renault şi Volkswagen au raportat scăderi ale vânzărilor de 27,3% şi, respectiv, 6,9% luna trecută, în timp ce livrările brandului Ford au înregistrat un avans de 26,8%.
Din totalul automobilelor vândute pe piaţa germană în iulie, 33,3% erau echipate cu motoare diesel, iar 58,2% erau echipate cu motoare pe benzină.
În primele şapte luni din acest an, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au crescut cu 1,2%, la 2,18 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 4,7%, la 49.027 vehicule.
Ford a raportat un avans al vânzărilor de 8,5%, în perioada ianuarie-iulie 2019, în timp ce livrările Renault şi Volkswagen au înregistrat un declin de 4,5% şi, respectiv, 5,2%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Acţiunile Renault au crescut luni, după ce Wall Street Journal (WSJ) şi Financial Times (FT) au anunţat că Nissan şi partenerul său francez de alianţă încearcă să ajungă la un acord pentru refacerea parteneriatului, în vederea reluării negocierilor de fuziune dintre Renault şi Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA), transmit Kyodo şi Reuters.
Nissan vrea ca Renault să-şi reducă participaţia de 43,4% deţinută la producătorul auto nipon, susţine WSJ, potrivit unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Discuţiile, care sunt în stadiu preliminar, au început curând după eşecul negocierilor dintre Renault şi FCA, dar ar putea fi extinse până la finalul anului.
Cel mai devreme în septembrie ar putea fi anunţată o restructurare a parteneriatului, se arată în Wall Street Journal.
Luni dimineaţă, acţiunile Renault înregistrau un avans de 0,26%, la 49,30 euro.
Analiştii apreciază că, în urma reducerii participaţiei Renault, Nissan va obţine mai mult control asupra operaţiunilor sale. Conducerea Nissan ar dori o reducere a participaţiei Renault la 20-25%, în timp ce grupul francez analizează o scădere la 30-35%, susţin sursele.