Este un ou sau un glonț? Indiferent cum ai vrea să-l numești, forma lui Otto Celera 500L, este una care atrage atenția. Arată ca niciun alt avion și dintr-un motiv bine întemeiat: Are o aerodinamică unică, scrie CNN.
Forma avionului Celera este concepută pentru a arde cât mai puțin combustibil.
„Această formă, ne aduce o eficiență de patru până la cinci ori mai mare decât a altor aeronave cu turbopropulsoare și de șapte până la opt ori eficiența avioanelor cu reacție”, spune William Otto Jr., CEO al Otto Aviation.
Potrivit Otto Aviation, zborul cu Celera va costa 328 de dolari pe oră, comparativ cu 2.100 de dolari.
Celera 500L, care este în prezent un prototip, este o creație a lui William Otto Sr., un veteran aerospațial.
Pentru inspirație, Otto a luat în calcul studiile pe care le făcuse despre torpile, când introducă cât mai multe torpile într-un submarin. Pentru a face acest lucru, a creat motoare mult mai mici, dând torpilelor o formă mai eficientă care necesita mai puțină putere.
Forma asemănătoare a unui ou Celera 500L este proiectată pentru a obține un flux laminar pe suprafața avionului. Astfel, permite o penetrare mai lină prin aer.
Otto Aviation spune că designul pe care l-au creat, duce la economii masive de combustibil și emisii.