Viziunea noastră? Inspirăm românii să călătorească la noi in țară, să se bucure de diversitatea și bogăția turistică. Stimulând în același timp și implicarea comunităților locale în a-și promova zona. Încă din faza nominalizărilor s-a putut vedea interesul mare al românilor! 18.000 de nominalizări pentru mai mult de 150 de destinații. Ceea ce dintr-o dată ne arată o hartă foarte bogată a atracțiilor turistice din Romania.
Proiectul a adus în lumina reflectoarelor destinații din țară. Care s-au bucurat de un număr mare de nominalizări:
- Țara Vrancei,
- Țara Făgărașului,
- Ținutul conacelor Covasna,
- Alba Iulia,
- Brașov,
- Bucovina,
- Ciugud, Corbi – Argeș,
- Țara Hațegului,
- Toplița,
- Zărnești – Piatra Craiului,
- Bucovina,
- Oltenia de Sub Munte, Piatra Neamț.
Șase destinații finaliste, șase luni de competiție, peste 200.000 de vizitatori și 53.000 de voturi. Iar, la final, marele câștigător al titlului de Destinația anului 2021 în România. Competiția a fost acerbă, orgoliile mari, patriotismul local a luat prin surprindere iar telespectatorii PRIMA TV, vizitatorii site -ului www.destinatianului.ro, juriul și cele 2 echipe de exploratori au decis: Destinația anului 2021 în România este Banatul Montan. Regiunea a avut cel mai mare număr de voturi ale publicului, dar și cea mai mare notă acordată de exploratorii din echipa Destinația Anului care au vizitat toate cele 6 finaliste. În marea finală, difuzată de PRIMA TV și prezentată de Dana Gont, a fost anunțat câștigătorul trofeului din acest an. Finala a avut loc la Berivoi în Țara Făgărașului, Destinația Anului 2020, care a dat mai departe ștafeta următoarei câștigătoare.
Pentru a departaja intre aceste finaliste, am trimis doua echipe de Exploratori, ghizii internaționali de la Romanian Thrills (https://www.romanianthrills.us/) si vloggerii de la Valize Vesele (https://www.youtube.com/c/ValizeVesele) însoțiți de echipe de filmare pentru a surprinde esența fiecărei destinații în emisiunea Destinatia anului, difuzata de Prima TV.
Cu cel mai mare număr de voturi ale publicului, fiind si #1 in preferința Exploratorilor, Banatul Montan a acumulat 96 de puncte din maximum 100, devenind Destinația Anului 2021 in Romania.
Romeo-Dan Dunca, Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin a declarat:
„Vestea aceasta bună vine ca și o recunoaștere a faptului că județul Caraș-Severin este unul din cele mai frumoase județe din țară, după cum bine știam. Iată, avem si confirmarea, turiștii, cetățenii, românii au votat Banatul Montan ca și destinația turistică a anului 2021. Acest premiu ne obligă la a face mai mult. Pentru a putea aduce infrastructura la nivelul dorinței cetățenilor, pentru ca, pe viitor, să vină să stea și să vadă frumusețile din acest județ.”
„Mult timp Banatul Montan a stat în umbra altor zone din România, pe care le respectăm și de care ne bucurăm cu toții. Câștigarea acestui titlu este un motiv de mare bucurie pentru noi. O confirmare a faptului că Banatul de munte are extrem de multe de oferit turiștilor români și nu numai. Dar și o responsabilitate pe care trebuie să ne-o asumăm noi, cei care locuim și operăm aici, fie că este vorba de Clisura Dunării, Herculane, Valea Almăjului, Valea Carașului, Valea Nerei, zona apelor termale de la Oravița, Semenic, Muntele Mic ori Țarcu, și exemplele de destinații turistice locale pot continua. În același timp este și un semnal pentru cei care operează în turism: să fim ospitalieri și să arătăm că merităm titlul «Destinația anului 2021»” a declarat Ioan Popa, primarul orașului Reșița.
Juriul a acordat la rândul sau un punctaj bazat pe 3 criterii: diversitate turistică, implicare locală și forța brandului. Pe aceste criterii juriul a acordat cel mai mare punctaj unei alte destinații: Oradea, o destinație-exemplu de bune practici in management si implicare locală.
„Banatul Montan este revelația acestei ediții prin diversitatea turistica unica pentru un singur loc (ape, munți, peșteri, Dunărea, tradiții, multiculturalitate etc). Si o comunitate de oameni entuziaști si primitori. E o oportunitate de dezvoltare turistica extraordinara. Pe de alta parte, la mica distanta de Banatul Montan, juriul a acordat punctajul maxim Oradei. Destinația Oradea nu este la fel de diversă, însă este mult mai organizată, printr-o abordare vizionară, susținuta in timp. Orașul a avut parte de un proces de place branding. Si este coordonat de un Organism de Management al Destinației (OMD), un model pentru orice destinație din tara. Cele doua destinații, o regiune si un oraș, au potențialul de a deveni destinații internaționale de turism, alături de alte branduri consacrate deja, precum Transilvania si Delta Dunării”, a spus Felix Tataru, membru in Juriul Destinația Anului 2021, Co-Fondator al Institutului pentru Orașe Vizionare (IOV)