5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăEconomieAntreprenor XXIAlexandru Mihai: Românii, dispuși să investească în imobiliare de lux, în țară

Alexandru Mihai: Românii, dispuși să investească în imobiliare de lux, în țară

Alexandru Mihai coordonează activitatea de vânzare a uneia dintre cele mai mari companii imobiliare din țară. Investițiile de anul acesta sunt de peste 200 milioane de euro, în proiecte rezidențiale și hoteliere de lux.

În anul 2017, Alexandru Mihai a realizat cea mai scumpă tranzacție din București – un penthouse în valoare de 2.900.000 euro. Performanța i-a fost recunoscută prin nominalizări în Top Tineri Manageri de Succes. Coordonează o echipă formată din consultanți imobiliari, cu experiență vastă pe plan național și international.

România Liberă: Cum s-a schimbat trendul imobiliar în pandemie?

Trendul imobiliar a suferit schimbări majore, în ultimele 14 luni și poate nu doar în România. Am observat un interes crescut pentru proprietățile rezidențiale, localizate în apropierea parcurilor, a spațiilor verzi sau chiar în zone turistice importante din țară cu facilități pentru familii, precum: loc de joacă pentru copii, piscină, SPA-uri. Noi am încercat să ne adaptăm cerințelor pieței și am reușit să ținem acest trend cu cât mai multe facilități și servicii de 5 stele pentru clienții noștri.

Care sunt cele mai căutate locuințe în acest an de pandemie și în ce locații?

Mai mult ca niciodată, românii s-au orientat în această perioadă spre locuințele de vacanță, în special la munte sau pe litoralul. În ultimele 14 luni, am avut cereri foarte mari pentru aceste destinații și avem proiecte în continuare pentru Mamaia, Sinaia și Brasov. Am avut un succes uriaș cu proiectul din Mamaia cu 712 camere și apartamente de hotel și 620 apartamente rezidențiale, pe care l-am vândut în proporție de 90% și am demarat lucrările și pentru etapa a doua a proiectului de pe litoral, ce va avea peste 1.000 de apartamente și facilități precum: sală polivalentă cu 1.000 de locuri pentru evenimente, spaţii de joacă pentru copii atât în interior, cât şi în exterior, after school, o zonă food court, precum şi un casino de lux. Prin urmare, în topul preferințelor cumpărătorilor sunt apartamentele de vacanță care oferă facilități și servicii premium pe tot parcursul anului.

Cât sunt dispuși românii să aloce în medie pe o locuință și care este metoda de plată?

Clienții noștri sunt dispuși să investească în lux. Peste 70% din clienții noștri sunt antreprenori care au mai făcut investiții imobiliare. Bugetul mediu alocat pentru un apartament este cuprins între 100.000 – 150.000 euro.

Cum decideți locația în care urmează să construiți?

În primii ani de activitate, ne-am focusat pe zona de nord a Capitalei. În 2019, ne-am extins la nivel național cu apartamente în regim hotelier și rezidențiale de lux, iar locațiile noastre cum spuneam sunt în stațiuni de la munte și de la mare, dar avem în plan să ne extindem și în marile orașe din țară și în alte locații turistice, în funcție de cerere.

Locuințele le vindeți în stadiul de proiect sau cum se procedează și ce avans se plătește?

Sunt mulți factori care contribuie la succesul unui proiect: locația, dimensiunea apartamentelor, dotările complexului, servicii de room service sau valet parking. Vrem să oferim standarde și servicii de 5 stele.  Avansurile plătite de clienți variază între 30 și 95%, la alegerea acestora, iar diferența o plătesc ulterior la recepția locuințelor.

Lucrați cu același arhitect, locuințele au aceeași compartimentare sau sunt diferite în funcție de oraș?

Toate proiectele noastre sunt realizate in-house sub coordonarea lui Bogdan Radu, care are o experiență de peste 20 de ani în arhitectură. Este și profesor  la Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu” din București, unde susține cursurile de ”Design de produs”.  Design-ul abordat pentru construcție și tipul de materiale selectate țin cont de cele mai înalte norme de calitate pentru o clădire verde.

Unde aveți succes în acest moment cu vânzările? În Capitală, la munte sau la mare?

Proiectul de la Mamaia a înregistrat vânzări record încă din primele săptămâni de la lansare, lucru care ne-a încurajat să lansăm și etapa a doua a proiectului. În prima etapă, am investit peste 100 milioane de euro. Măsurăm succesul unui proiect în funcție de interesul înregistrat la lansare, cererile de ofertă, discuțiile cu investitorii și potențialii clienți și, desigur, feedbackul cumpărătorilor. Există o diferență între locații, accentuată de sezonalitate, dar si alte aspecte cum ar fi, momentul lansării fiecărui proiect în piață, prin urmare ar fi incorect să le comparăm și să tragem o concluzie definitorie a succesului fiecăruia.

Cum vedeți piața imobiliară din România în următorii 2 ani?

Suntem foarte optimiști cu privire la potențialul imobiliarelor de lux în România. În următorii 2 ani vom inaugura ansamblurile pe care le avem acum în dezvoltare, dar bineînțeles că vom lansa și alte proiecte noi. În afara vânzărilor și cererilor pe care le înregistrăm în prezent, lucrăm și la studii de piață cu firme de consultanță recunoscută la nivel mondial.

Se mai găsesc muncitori români cu care să lucrați sau de unde aveți forță de muncă?

Ne mândrim cu faptul că suntem o firmă cu capital 100% românesc și cu faptul că avem peste 400 de angajați. A fost o provocare să găsim specialiști români, dar suntem bucuroși că putem oferi condițiile corespunzătoare profesioniștilor noștri și ne putem baza pe forța de muncă din România, mai ales în domeniul construcțiilor.

Cu ce probleme financiare v-ați confruntat de la debutul pandemiei sau dimpotrivă ați avut profit?

Problemele provocate de pandemie nu au fost de natură financiară, din fericire. Ba mai mult, vânzările și cererile de apartamente au crescut dacă e să comparăm cu aceeași perioadă a anului precedent, ceea ce a fost un semn bun. Provocările au venit din partea furnizorilor de materiale și servicii care au înregistrat foarte mari întârzieri în producție și livrare. S-a creat un efect de domino, deoarece am fost nevoiți să găsim soluții viabile într-un timp scurt, pentru a evita întârzieri suplimentare și pentru a nu compromite calitatea produsului.

Ce ați învățat în acest timp, de când vă ocupați de imobiliare?

Imobiliarele reprezintă o industrie complexă, iar această complexitate vine din plaja foarte variată a factorilor care determină succesul unui proiect. Dinamica pieței nu este setată doar de nevoile și cerințele cumpărătorilor. Sunt ferm convins, după cei peste 10 ani de activitate în această industrie, că dezvoltatorii au mare parte de responsabilitate în acest mecanism. În imobiliare, bineînțeles că puterea și viziunea dezvoltatorului sunt importante, dar mai presus stau serviciile și angajamentul pe termen lung în fața investitorilor și cumpărătorilor.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Mircea Geoană se retrage din politică: Cred că trebuie să îţi pui ghetele în cui, într-un anumit moment

Geoană a subliniat că votul exprimat reflectă o "furie" împotriva sistemului actual de partide Candidatul independent la alegerile prezidențiale, Mircea Geoană, a reacționat duminică seară...

FCSB, avantaj nesperat înaintea meciului cu Olympiakos în Europa League

Cu mai mulți jucători importanți indisponibili la Olympiakos, FCSB primește o veste bună în perspectiva confruntării din etapa a 5-a a Europa League. FCSB și...

Lamine Yamal ratează și meciul cu Brest! Barcelona resimte din plin absența tânărului atacant

Hansi Flick a confirmat că Lamine Yamal nu va fi disponibil pentru partida din etapa a 5-a a Ligii Campionilor împotriva lui Brest, o...
Ultima oră
Pe aceeași temă