Patronatele din turism cer Guvernului să renunțe la decizia prin care promovarea României trece de la ANT la nou înființatul Institut Român de Comerț Exterior, considerând că măsura este absurdă, decapitează turismul, creează haos şi arată lipsa de considerație a statului faţă de acest sector, potrivit Mediafax.
"Nu văd de ce un institut de comerț ar trebui să se ocupe de promovarea turismului. Promovarea ar trebui făcută de o instituție care să cunoască bine background-ul industriei şi piaţa. Cum să dai această promovare unora care habar nu au să o facă?", a declarat agenției Mediafax Radu Enache, preşedintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi unul dintre cei mai mari hotelieri din țară.
Guvernul a decis joi să înfiinţeze Institutul Român de Comerţ Exterior, care preia atribuţiile şi personalul din domeniu de la Departamentul de comerţ exterior şi relaţii internaţionale din ministerul Economiei, dar şi activităţile de promovare a turismului de la Autoritatea Naţională pentru Turism, aceasta din urmă, care se ocupa de promovarea României, rămânând să se ocupe doar de autorizarea şi controlul structurilor de cazare.
"Această decizie arată interesul scăzut care este acordat acestei industrii. Guvernul a luat recent o măsură bună, reducând TVA pentru alimentația în turism, dar acum face o mare greşeală. Astfel de atitudini față de turism explică ponderea mică în PIB a acestui domeniu", a mai spus Enache.
Reprezentanții industriei de turism cred că transferarea promovării turismului către o organizație care are un obiect de activitate foarte larg, fără păstrarea identitații unei structuri cu specializarea strictă în domeniul marketingului şi comunicării pentru turism, este un semnal total greşit pentru industrie şi pentru partenerii străini şi o decizie "în flagrantă contradicție" cu tendințele europene şi mondiale referitoare la organizarea activităților de promovare a turismului.