Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) a discutat închirierea unui stand la târgul de turism de la Romexpo din 12-15 martie, dar cu două zile înainte de începerea evenimentului nu a plătit încă și nu a confirmat participarea. Șefii patronatelor de turism au spus, marți, în timpul unei conferințe de presă, că această întârziere înseamnă neglijență în raport cu cheltuirea banilor publici.
Citește și: Reduceri pentru vacanțe la Târgul de Turism al României din acest an
Directorul general al Romexpo, Cătălin Trifu, a spus că închirierea unei mese pentru patru zile costă 100 de euro, iar închirierea unei alveole mai mici costă 200 de euro. ANT ar fi putut beneficia de un discount de 10% dacă ar fi închiriat un pavilion din complexul expozițional din timp.
Șefii patronatelor din turism au fost de părere că atitudinea ANT arată negliență în raport cu cheltuirea banilor publici. Aceștia spun că autoritatea pentru turism a mai închiriat standuri cu una sau două zile înainte la multe dintre târgurile din străinătate la care participă România.
„Autoritatea pentru Turism, care se ocupă de promovarea României, nu este în stare să-și comande standul cu 48 de ore înainte. Nu e lipsă de bani, e lipsă de creier. Nu suntem în stare să avem o strategie coerentă pentru târgurile externe. Nu există o strategie și suntem haotici”, a spus vice-președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea.
Burcea a mai spus că România suferă pierderi de imagine din cauza amânării închirierii standurilor.
Citește și: Salina Turda, promovată la Berlin
„Când zice un neamț că lucrează la guvernul Germaniei și a venit să închirieze un spațiu, e o garanție. Când zici prin străinătate, pe unde avem noi spații închiriate, guvernul României și ministerul Turismului, lumea râde. La târgul de la Berlin de zilele trecute, standul României a fost comandat cu câteva zile înainte”, a adăugat vice-președintele ANAT.
Cea de-a 33-a ediție a Târgului de Turism al României începe în 12 martie și se încheie în 15 martie, la complexul expozițional Romexpo. La eveniment participă 260 de firme expozante, dintre care o treime sunt din străinătate. Hotelierii și agențiile de turism au anunțat reduceri între 10% și 30% pentru pachetele vândute la eveniment.
Știre în curs de actualizare