Apple a prezentat Apple Watch, primul produs nou al companiei din ultimii cinci ani, un dispozitiv destinat să facă informaţiile disponibile la încheietura mâinii şi care deschide larg calea dezvoltării pieţei tehnologiei produselor purtabile.
Ceasul are o faţă care poate fi personalizată şi o baterie cu o durată de funcționare de 18 ore, în condiţii normale de utilizare, a declarat directorul general al Apple, Tim Cook, la evenimentul de prezentare organizat la San Francisco.
„Apple Watch este cel mai avansat ceas creat vreodată, un mijloc revoluţionar de conectare cu ceilalţi. Este incredibil de precis, are o faţă tradițională şi una digitală, plină de detalii. Sau o faţă simplă, elegantă, fără nici o cifră. Una care exprimă timpul într-un fel nemaintâlnit sau una pur și simplu amuzantă“, a spus Cook, arătându-l pe Mickey Mouse.
Ceasul va putea fi precomandat din 10 aprilie şi va ajunge la cumpărătorii din 9 ţări pe 24 aprilie. Dispozitivul va avea două dimensiuni, cu un model Sport cu prețuri de 349 de dolari şi 399 de dolari, în timp ce versiunea mijloc de gamă va avea un preț care pornește de la 549 de dolari. Prețul versiunii high-end a Apple Watch porneşte de la 10.000 de dolari. Prin dispozitivul smartwatch, Cook aduce Apple într-o nouă categorie de produse, prin care vrea să atragă mai mult utilizatorii în universul digital al companiei. În debutul conferinţei, Tim Cook, şeful companiei americane, a prezentat progresele făcute de Apple în ţări precum China, dar şi faptul că s-au vândut peste 700 de milioane de iPhone-uri în lume. Apple a transmis live text evenimentul care, însă, conform politicilor companiei a putut fi vizionat doar de pe dispozitive cu OS X şi prin browser-ul Safari.
Tim Cook, şeful companiei americane, a declarat recent că ceasul Apple este realizat astfel încât să înlocuiască cheile de la maşină şi cardurile care sunt folosite în prezent în multe vehicule. Acesta a precizat că bateria aparatului va avea destulă energie pentru utilizarea sa pe parcursul unei zile întregi şi se va încărca mai rapid decât un iPhone.
De asemenea, noul dispozitiv va funcţiona ca un card de credit prin intermediul serviciului Apple Pay. Lansarea noului aparat ar putea fi o provocare pentru Apple, care ar putea presupune „adaptarea experienţei clienţilor în magazinele companiei“, potrivit conversaţiei dintre Tim Cook şi angajaţii de la magazinul din Covent Garden din Londra, a relatat The Telegraph. Apple ar urma să prezinte şi o serie de aplicaţii dedicate noului dispozitiv. Unii dezvoltatori de astfel de programe au prezentat deja aplicaţiile lor realizate special pentru Apple Watch, dar este de aşteptat ca mult mai multe aplicaţii să fie prezentate în cadrul evenimentului de luni, comentează sursa citată.
Apple ar putea să prezinte şi un nou MacBook, cu diagonala ecranului de 12 inci. În luna ianurie, site-ul 9to5Mac a anunţat că Apple lucrează la un nou model de MacBook, cu un ecran de 12 inci şi un design mai subţire. The Wall Street Journal a relatat recent că noul dispozitiv ar putea fi disponibil comercial în al doilea trimestru din 2015, astfel că Apple ar putea da, luni, detalii despre noul model. Business
Insider mai scrie că Apple ar putea să prezinte o versiune a noii sale aplicaţii pentru fotografii, intitulată Photos, care ar urma să înlocuiască aplicaţia iPhoto pe care utilizatorii de computere Apple o cunosc deja. Aplicaţia Photos este încă în versiunea beta (încă în teste, n.r.), dar compania cu sediul în Cupertino, California, ar putea folosi evenimentul de luni pentru a da mai multe detalii despre noul software.
Vânzările de smartwatch-uri ale Apple ar putea atinge 20-30 de milioane de unităţi pe an, în primii câţiva ani, a spus Mock într-un interviu. Elveţia a exportat 28,6 milioane de ceasuri în 2014.
Apple Watch va intra pe piaţă în aprilie la preţuri de 349 de dolari pentru modelul Sport, 549 de dolari pentru versiunea de mijloc şi 10.000 de dolari în cazul versiunii high-end, a anunţat luni compania, într-un eveniment organizat la San Francisco. „Apple va reuşi rapid. Va pune multă presiune pe industria tradiţională de ceasuri şi locurile de muncă din Elveţia“, a spus Mock.
Apple atacă industria elveţiană a ceasurilor de 38 de miliarde dolari, după ce a schimbat configuraţia pieţelor prin atragerea consumatorilor de la CD-uri la iTunes şi a erodat dominaţia Nokia prin redefinirea telefoanelor mobile.
În timp ce unele branduri elveţiene precum Tissot, TAG Heuer şi Montblanc testează piaţa smartwatch-urilor, industria în ansamblul ei a subestimat pericolul, consideră Mock. „Orice produs cu un preţ cuprins între 500 şi 1.000 de franci este într-un real pericol. Mă aştept ca era glaciară să vină peste noi“, a avertizat Mock.
Peste jumătate din veniturile generate de vânzările mondiale de ceasuri sunt obţinute de Elveţia, chiar dacă produce doar o mică parte din ceasurile comercializate la nivel global, a declarat Rene Weber, analist la Bank Vontobel. Apple urmăreşte probabil să ajungă într-o poziţie similară, potrivit lui Mock, care lucrează la compania de consultanţă Creaholic, pe care a fondat-o în 1986. Sintagma „Swiss Made“ a devenit sinonimă cu calitatea, dar industria de ceasuri a Elveţiei nu este imună la pericole. Un exemplu este faptul că 60.000 de locuri de muncă au dispărut în anii ’70 şi ’80, când producătorii elveţieni au subestimat cererea pentru ceasurile cu baterii cu quartz, livrate de producători japonezi precum Seiko.
Succesul ceasurilor de plastic Swatch a ajutat la revigoarea industriei elveţiene.
„Ca şi în industria auto, ceasurile de lux sunt cumpărate pentru a reflecta bunăstarea. Revoluţia digitală nu a redus cererea pentru ceasurile mecanice de lux“, a spus însă Deborah Aitken, analist la Bloomberg Intelligence.
În cel mai rău caz, introducerea Apple Watch va reduce veniturile anuale ale Swatch Group, cel mai mare producător de ceasuri din Elveţia, cu 6%, potrivit analiştilor.