Producători auto precum Volkswagen, Mercedes, grupul Jaguar Land Rover sau Nissan au fost criticați de CCTV după ce ar fi fost descoperite diverse nereguli.
Emisiunea „3.15” a Televiziunii Centrale Chineze (CCTV) a adus critici producătorilor occidentali pentru practici anticoncurențiale. În cazul unor producători ca Mercedes, Volkswagen sau Nissan, chinezii au acuzat că aceste companii că ar fi avut probleme pe partea de servicii post-vânzare, după ce ar fi subevaluat cererea de pe acest segment. Serviciile post-vânzare nu au fost pe placul chinezilor nici în ceea ce-i privește pe americanii de la Apple, un astfel de scandal izbucnind în 2013.
De asemenea producătorul Jaguar s-a aflat în centrul criticilor, din cauza unor probleme în legătură cu transmisia, conform ANE.
Citește și Șeful Skoda cere trecerea la euro în Cehia. Ce a declarat Winfried Vahland
Mercedes și Jaguar Land Rover nu sunt pentru prima dată luate în vizor de chinezi, cei doi producători fiind deja suspectați de comportament anticoncurențial. Joint-venture-ul pe care Volkswagen îl are în China a fost ținta unor amenzi, anul trecut, pentru că ar fi încercat să manipuleze prețurile din piață.
Toți producătorii, criticați de CCTV, au spus că vor efectua propriile anchete, iar în cazul în care vor fi găsite nereguli vor acționa în consecință. Totuși comportamentul foarte agresiv al televiziunii chineze îi îngrijorează pe analiști, care spun că de fapt CCTV are puterea de a manipula piața.
„Show 3.15 încă poate avea un impact puternic asupra companiilor luate în vizor, iar o reacție evazivă din partea acestora poate stârni furia consumatorilor,” a spus James Feldkamp, CEO al ghidului consumatorului MingJian.
China este cea mai mare piață auto națională din lume, mulți dintre giganții lumii auto având parteneriate cu producătorii locali, pentru a reduce costurile cu transporturile.
Citește și Audi va lansa un SUV electric. Viitorul Q8, cu autonomie de 500 km