Peste 10.000 de români vor petrece minivacanţa de 1 mai în străinătate, cu 10% mai mult decât anul trecut, informează Mediafax.
Majoritatea românilor aleg ca destinații staţiunile de la mare şi city break-urile, potrivit agenţiei Paralela 45.
Deşi majoritatea turiştilor aleg Bulgaria sau vacanţele sub 100 de euro, se remarcă în ultimii ani o nouă categorie de turişti, care caută să îmbine city break-urile cu litoralul, la un preţ mult mai mic decât în plin sezon, arată agenţia.
„Vacanţa de 1 mai se planifică de cele mai multe ori cu câteva săptămâni înainte şi ofertele se selectează dupa preţ, în primul rând. Dacă oferim tarife cu 30% mai mici decât în plin sezon, românii sunt tentaţi să renunţe la Bulgaria, în favoarea unor oferte mai atractive, chiar dacă ceva mai scumpe. Anul acesta am vândut foarte bine sejururile în Roma, Lisabona şi Cipru, în ultimele două putându-se face şi plajă, pentru că şi vremea va permite. Pentru o astfel de vacanţă, bugetul ajunge în jur de 500 de euro de persoană”, a spus Daniela Dumitrică, director de marketing la Paralela 45.
Un circuit de 5 zile la Roma, care include transport cu avionul, transfer şi cazare la hotel de 4 stele, cu mic dejun inclus şi însoţitor de grup şi tur, costă 389 euro, fără taxe de aeroport incluse.
Circuitul la Lisabona include 3 nopţi de cazare la hotel de 4 stele, cu mic dejun, transport cu avionul şi transfer, tur de oraş de jumătate de zi cu autocar şi ghid local în Lisabona, precum şi însoţitor român de grup, la preţul de 420 euro. Taxele de aeroport nu sunt incluse. În Cipru, ofertele pornesc de la 395 euro pentru un sejur de 7 nopţi cu demipensiune, transport cu avionul şi transfer.
„Alte circuite care încep să fie căutate sunt în Amsterdam, Helsinki şi Sankt Petersburg. Cu 395 de euro, românii pot merge la Amsterdam, pachetul incluzând patru nopti de cazare la hotel de 4 stele cu mic dejun, transport avion, transfer şi însoţitor. Circuitul la Helsinki şi Sankt Petersburg costă 740 de euro şi include 6 nopţi de cazare cu mic dejun la hoteluri de 4 stele, intrări la
obiective turistice şi transfer cu avionul, precum şi însoţitor de grup român”, se mai arată în comunicat.
Paralela 45, înfiinţată în urmă cu 25 de ani, deţine o reţea naţionala formată din 40 de agenţii directe sau în franciză, a încheiat anul trecut cu afaceri de 40 de milioane de euro şi are aproape 200 de angajaţi. Pe lângă turismul individual şi cel intern, turism corporate, chartere şi bilete de avion, Paralela 45 organizează peste 100 de circuite pe toate continentele.
Pentru anul în curs, agenţia şi-a propus să atingă un volum al afacerilor de peste 45 de milioane de euro.
Principalii concurenţi ai agenţiei sunt Christian Tour, Eximtur, Mareea, Perfect Tour şi Happy Tour.