Analiștii economici anticipează exploatarea nașterii noului copil al ducelui și ducesei de Cambridge și o creștere cu 80 de milioane de lire la economia națională, pe termen scurt. Suma ar putea fi chiar mai mare dacă nou-născutul va fi fată, informează Mediafax.
Citește și: Prințul William își ia concediu de paternitate. Cât timp va petrece alături de soția lui
Directorul Centrului pentru Cercetări în Retail din Marea Britanie, Joshua Bamfield, anticipează că bebeluşul regal va aduce pe termen scurt economiei circa 80 de milioane de lire sterline.
„Cred că va fi un impact imediat de aproximativ 80 de milioane de lire la naşterea copilului, cu 20-35 milioane de lire cheltuite pentru suveniruri”, a spus Bamfield.
Însă, Bamfield consideră că entuziasmul nu va atinge nivelul de la naşterea prinţului George, din iulie 2013.
„Dacă vremea va fi bună, atunci ne putem aştepta la mai mulţi bani cheltuiţi pe mâncare şi băutură, pentru că oamenii vor merge la iarbă verde”, a adăugat el.
Totuşi, dacă nou-născutul va fi fată, atunci efectul pozitiv în economie va fi destul de mare, urmând să profite în mod special industriile de retail şi modă.
„Dacă va fi fată, vă puteţi imagina cum îi va fi urmărită imaginea, pentru a vedea ce poartă, în ce mărci o vor îmbrăca Kate şi William. Şi atunci când va creşte va primi multă atenţie din partea presei, în privinţa modei”, a explicat analistul.
Faptul nu este nou, întrucât fiecare ţinută a ducesei de Cambridge este analizată în amănunt de presa mondială. Kate şi-a dat sprijinul designerilor britanici și a devenit un fel de ambasador al industriei naţionale de modă, ceea ce a creat aşa-numitul „Kate effect”.
Pe de altă parte, directorul companiei de cercetare a pieţei Kantar Retail, Bryan Roberts, consideră că deşi au avut loc creşteri ale vânzărilor de retail în urma naşterii prinţului George, de această dată impactul ar putea fi modest.
„După naşterea lui George, am văzut mulţi retaileri încercând să profite comercial, dar nu cred că efectul va fi la fel de mare de această dată”, anticipează Roberts.
El a adăugat că, de fapt, majoritatea britanicilor au multe alte griji, decât naşterea unui nou membru al familiei regale.
La naşterea prinţului George, retailerii au inundat piaţa cu mesaje pe Twitter, încercând să atragă atenţia asupra brandurilor lor.
Potrivit Centrului pentru Cercetări în Retail, primul născut al cuplului regal a mărit vânzările retailerilor cu 247 de milioane de lire.
În mod tradițional, nașterea unui membru al familiei regale este anunţată printr-un afiş în exteriorul Palatului Buckingham, dar la naşterea prinţului George informaţia a fost difuzată şi pe Twitter.