Zeci de mii de șoferi de taxi din marile orașe ale Europei au încurcat traficul pe arterele majore miercuri, intr-un protest menit să transmită un mesaj clar serviciului se maşini bazat pe o aplicaţie, Uber: că este la fel de nedorit de către șoferii de taxi în Europa pe cât este şi în Statele Unite.
Uber a răspuns la acest "Ubergeddon" – care a oprit traficul în Londra, Paris, Berlin, Madrid și Barcelona, susținând că această zi de blocaj "iresponsabil", a adus o creștere de 850 % în descărcarea aplicaţiei Uber.
Cu recenta evaluare de 17 miliarde dolari făcută de Wall Street și o infuzie de capital de 1.2 milioane de dolari de la investitori, Uber continuă, la fel ca protestele. Aplicaţia operează in prezent în 128 de orașe din 38 de ţări. În afara punctelor de sprijin puternice din America de Nord și Europa, adevărata mină de aur pentru Uber ar putea fi țările în curs de dezvoltare, care au foarte mare nevoie de transport de încredere, iar reglementările sunt puține.
Compania din San Francisco a perturbat o industrie de transport importantă și o mulțime de oameni nu sunt fericiți. Uber permite utilizatorilor să comande taxiuri și mașini prin aplicaţia mobilă, dar reclamațiile și acțiunile în rândul clienților și serviciilor de taxi existente sunt multe. Şoferii nu sunt verificai în mod corespunzător, susțin criticii, afacerea permite șoferilor să eludeze taxele și reglementările, iar Uber inundă piaţa cu prea multă aprovizionare.
"Avem probleme de reglementare în aproximativ 128 dintre orașele noastre" a declarat Justin Kintz, directorul strategic Uber pentru SUA.
În timp ce creșterea va continua oricum în lume, cererea pentru un serviciu de transport mai organizat în țările în curs de dezvoltare poate părea evidentă.
"În Hanoi, poţi plăti pe cineva echivalentul unui dolar sau doi și să sari pe partea din spate a motocicletei lor și să mergi oriunde în oraș", a declarat David Berkowitz, directorul de marketing al MRY, o firmă de marketing corporativ.
În orașele în care aceste forme neoficiale de transport sunt comune, ar putea fi greu pentru Uber să găsească un punct de sprijin, a mai spus Berkowitz. Dar există, de asemenea o oportunitate: "Ca o modalitate de încredere pentru a transporta oameni și bunuri dintr-un loc în altul, la nivel local, existenţa unui brand în spatele unui serviciu fi foarte important. Adaptarea la infrastructură este esenţială.", a spus el.
Uber încearcă să se extindă în Asia, în oraşe precum Bangalore, New Delhi, Mumbai şi Chennai, printre altele, unde şoferii şi clienţii preferă încă trimiterea SMS-urilor în locul folosirii aplicaţiei, dar compania crede că lucrurile nu vor mai sta mult astfel. Uber investeşte în nişte smartphone-uri pe Android ieftine.
Pe termen lung, Uber ar putea avea aceleaşi probleme ca şi companiile tradiţionale de taxi-uri, deoarece tot ce face Uber este să înlocuiască un intermediar cu un altul, iar în cele din urmă s-ar putea găsi un mod de a folosi reţelele sociale sau alte tehnologi pentru a face rost de un mijloc de transport care să nu mai necesite intermediari. Până atunci… viitorul Uber sună bine.