China a construit o reţea feroviară strategică, adaptată pentru uz militar, pe care trenurile se deplasează cu 120 de mile pe oră (circa 200 km/h).
Construirea noilor magistrale feroviare a început în anul 2014 şi numără deja şase linii. Prima utilizare în scop militar a acestei reţele de transport s-a desfăşurat acum câteva zile. O brigadă a armatei chineze s-a îmbarcat într-un tren de pe linia spre provincia Xianjiang (cea mai nouă dintre cele şase magistrale de mare viteză). Garnitura feroviară a transportat oameni şi armament.
Militarii chinezi au anihilat un grup separatist uigur
Militarii chinezi au parcurs cu trenul 300 de mile (aproape 500 de kilometri) din provincia Lanzhou până în regiunea autonomă Xianjiang, majoritar musulmană, pentru a anihila un grup al separatiştilor musulmani de naţionalitate uigură – a informat media oficială de la Beijing.
Citeşte şi: GALERIE FOTO. Cum se antrenează soldaţii chinezi la – 20 de grade Celsius
Necesitatea unor linii feroviare de mare viteză, adaptate pentru uz militar, se datorează teritoriului enorm al Chinei, care are cele mai lungi frontiere terestre din întreaga lume, cu 14 ţări. Armata chineză e obligată să desfăşoare acţiuni rapide, atât umanitare cât şi de război, atât în interior cât şi la frontiere.
Cele mai sensibile graniţe ale Chinei sunt cele de la sud, cu India şi cu Myanmar (fosta Birmanie). China are vechi dispute teritoriale cu India, cea mai cunoscută fiind legată de Tibet, iar Birmania, pe de altă parte, este considerată o ţară instabilă.
China are deja cea mai lungă reţea feroviară de mare viteză din întreaga lume, iar lungimea acesteia ar urma să se dubleze, până în anul 2020. Viteza trenurilor va creşte de la 200 la 250 de kilometri pe oră.
O viitoare extindere a reţelei feroviare ultrarapidă va fi până la Lhasa, capitala regiunii autonome Tibet. Ulterior, China ar dori să prelungească linia feroviară din Lhasa până în Nepal, trecând pe sub Himalaya.
Citeşte şi: FOTO. China pregăteşte lansarea celei mai mari NAVE de RĂZBOI din Asia