CSMS Iaşi este unul dintre puținele cluburi din România care au aplicație de mobil. Clubul ieșean a lansat o astfel de aplicație, gratuită, care poate fi descărcată de orice deținător al unui telefon care folosește un sistem de operare.
Sergiu Melinte, referentul marketing al clubului, a spus că prin această aplicație fanii vor fi ținuți la curent cu ultimele noutăți din club, inclusiv programul meciurilor, orele de difuzare ale partidelor sau prețul biletelor.
Aplicația este disponibilă pe orice piață de aplicații, cum ar fi Google Play pentru telefoanele cu sistem Android. Aplicația este gratuită și are câțiva MB.
„Mi s-a părut normal ca suporterii noştri să poată afla mult mai uşor informaţiile legate de club: când se joacă un meci, la ce oră, cât costă biletele, când se pun acestea în vânzare şi care este preţul lor. Tocmai de aceea m-am gândit că ar fi bună o aplicaţie pentru telefonul mobil, care să le permită accesul la aceste informaţii. În mai puţin de o lună şi jumătate, aplicaţia a fost gata. Sperăm ca în maximum două săptămâni, aceasta să poate fi utilizată şi pe iphone”, a afirmat Melinte, potrivit Mediafax.
Reprezentantul firmei BrandWeb, Armand Bertea, ce se ocupă de partea de online a formaţiei ieşene, a precizat că aplicaţia este comparabilă cu cea a echipelor din Europa.
„Chiar m-am interesat să văd ce echipe de la noi mai au astfel de aplicaţii. Din câte ştiu eu, sunt două sau trei. Ştiu că CFR Cluj are o aplicaţie, dar care este foarte veche şi nu e actualizată. Dinamo mai are o astfel de aplicaţie, dar, tehnic vorbind, se vede că este făcută pe o anumită platformă, deoarece unele informaţii sunt în limba engleză. Fără falsă modestie, putem spune că suntem campioni în Liga I din punct de vedere al aplicaţiei! În străinătate sunt multe echipe care au astfel de aplicaţii. Mi-a plăcut foarte mult aplicaţia celor de la Fulham. Şi FC Barcelona are o aplicaţie foarte interesantă. Ca schelet al aplicaţiei, pot spune că ne apropiem de cei de la Barcelona, dar ei au mult mai multe elemente şi, într-un fel, e normal să fie aşa”, a spus Bertea.
Citește și Liga Campionilor: Lista celor mai puternici adversari ai Stelei din turul al treilea
Inițiativa este una dintre puținele care au loc în fotbalul românesc, în ceea ce privește partea de marketing și de dezvoltare a relațiilor cu suporterii sau sponsorii. Astfel de aplicații sunt de mulți ani folosite în campionatele din vestul Europei pentru ca fanii să țină mai ușor legătura cu echipa favorită.