Compania de transport Fany anunţă că se va retrage din localităţile cuprinse în zona metropolitană Cluj din data de 11 iunie, au anunțat reprezentanții firmei.
„Având în vedere sentinţa pronunţată de Tribunalul Cluj, la data de 6 iunie, compania Fany nu va mai opera pe traseele judeţene către Floreşti, Baciu şi Chinteni. Înţelegem astfel să ne supunem prompt deciziei instanţei”, mai afirmă reprezentanţii companiei Fany. Călătorii care deţin abonamente pe traseele Cluj – Floreşti – Luna de Sus, Cluj – Floreşti, Cluj – Floreşti (Cetatea Fetei), Cluj – Floreşti – Tăuţi, Cluj – Floreşti – Polus, Cluj – Baciu, Cluj – Baciu – Suceagu, Cluj – Chinteni – Măcicaşu, Cluj – Chinteni – Deuş, Cluj – Chinteni, Cluj – Săvădisla – Filea de Jos vor fi invitaţi să îşi recupereze banii pe perioada 11-30 iunie. Ei sunt aşteptaţi în 11, 12 şi 13 iunie, între orele 10.00 şi 19.00, în incinta pieţei Floreşti, strada Eroilor 56 sau la casieria Fany, Autogara Fany, din Cluj-Napoca. „Ne cerem scuze călătorilor pentru neplăcerile pe care le-am putea cauza. Sperăm că au fost mulţumiţi de colaborarea cu noi şi de serviciile pe care le-am oferit”, mai spun reprezentanţii Fany.
Fany este cea mai mare companie privată de transport de persoane din judeţ şi una dintre cele mai importante din Transilvania. Cele 130 de autobuze din parcul auto al companiei deservesc 15 judeţe. Retragerea Fany din zona metropolitană vine în contextul în care patronii companiei sunt cercetați pentru fapte de corupție.
Trasee penale
Patronul companiei Fany, Ștefan Cadar, a fost arestat în luna martie și eliberat sub control judiciar în luna mai. Soția sa, Olezia Cadar, precum și directoarea Departamentului Licențe de Transport din cadrul Autorității Rutiere Române, Daniela Dobrilă, au fost puse sub arest la domiciliu în același dosar. Practic, procurorii DNA îi acuză pe patronii Fany că ar fi dat mită Danielei Dobrilă pentru a truca licitația pentru atribuirea unor trasee de transport în comun din județul Cluj. În schimbul mitei, Daniela Dobrilă i-ar fi furnizat informații confidențiale lui Ștefan Cadar, cu ajutorul cărora acesta a câștigat licitația, care a fost organizată cu toate că autoritățile locale solicitaseră scoaterea traseelor din zona metropolitană din caietele de sarcini, în condițiile în care acestea urmau să fie preluate oricum de către compania publică.