21.1 C
București
joi, 26 septembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Studiu: Ce cumpără românii de pe Internet

Studiu: Ce cumpără românii de pe Internet

Segmentul fashion, cel destinat cărților și materialelor didactice, alături de produsele IT&C au fost, în primele șase luni ale anului, cele mai industriile în care românii au cheltuit cei mai mulți bani prin e-Commerce, informează Agerpres.

Valoarea medie a coșului de cumpărături online este de 160 lei, relevă o analiză de specialitate, dată publicității marți.

Astfel, în prima jumătate a anului 2015, cea mai mare achiziție online realizată de români prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, valoare aproape dublă față de perioada ianuarie — iunie 2014, când se consemnase o valoare de aproximativ 17.000 lei.

Valoarea medie a coșului de cumpărături online s-a menținut constantă, comparativ cu prima jumătate a anului trecut, situându-se 160 de lei.

”Românii cumpără online mai mult în prima parte a zilei: intervalul orar preferat pentru cumpărăturile online prin intermediul 2Parale este 7 AM-12 PM, urmat îndeaproape de 1 PM — 6 PM. În prima jumătate a anului 2015, vârful de cumpărături online a fost atins la ora 7 PM. În ceea ce privește zilele cele mai favorabile cumpărăturilor online în perioada ianuarie-iunie 2015, cele mai multe cumpărături au fost realizate în zilele de joi, urmate de miercuri și marți. Data la care a fost atins recordul absolut al cumpărăturilor online prin platforma 2Parale a fost 12 februarie 2015”, se precizează în concluziile analizei realizate de 2Performant Network S.A., companie de performance marketing din România.

În clasamentul industriilor profitabile în e-Commerce-ul românesc conduc detașat segmentele: fashion, cărți și materiale didactice, respectiv IT&C. Acestea sunt urmate de home&deco și cosmetice.

Românii au scos din buzunar, în medie, 1.000 de lei pentru cumpărături online pentru un pachet turistic, aproximativ 630 de lei pentru un produs IT&C, 220 de lei pentru un articol home&deco și 215 lei pentru achiziționarea unui articol pentru copii.

„În ceea ce privește numărul de cumpărături online generate prin intermediul 2Parale, industriile care au performat cel mai bine au fost, în ordine, cărți și materiale didactice, fashion și asigurări. Categoria de cosmetice a înregistrat o scădere a numărului de vânzări online comparativ cu anul 2014, în timp ce produsele de IT&C și asigurările au devenit din ce în ce mai căutate”, notează realizatorii studiului.

Pe de altă parte, ca număr de căutari înregistrate în prima jumătate a anului 2015, conform Google Trends, a crescut interesul pentru rochii, cu un vârf de căutări atins în luna mai, urmate de smartphone-uri.

2Performant Network S.A., companie de performance marketing din Romania, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 3,68 milioane lei în prima jumătate a anului 2015, în creștere cu 25% față de perioada similară a anului trecut. În cadrul companiei își desfășoară activitatea 2Parale, prima și cea mai mare rețea de afiliere din România.

În primul semestru al anului în curs, platforma 2Parale număra peste 450 de clienți, cu o sută mai mulți față de aceeași perioadă din 2014. Începând cu al doilea trimestru din 2015, compania și-a extins activitatea în Europa Centrală și de Est, odată cu lansarea platformei 2Performant în Bulgaria.

Cele mai citite

Criză la Hoffenheim, viitoarea adversară al lui FCSB din Europa League!

Hoffenheim, adversara FCSB în Europa League, trece printr-o criză profundă, echipa germană fiind afectată de schimbări majore în conducere și rezultate slabe în Bundesliga. Hoffenheim,...

Armata israeliană spune că a lovit infrastructura Hezbollah de la granița dintre Siria și Liban.

Armata israeliană a declarat joi că avioanele sale de luptă au lovit infrastructura de la granița dintre Siria și Liban, folosită de Hezbollah, în...

Economia mondială e în proces de stabilizare

OCDE se așteaptă la un avans de 3,2% al economiei mondiale până în 2025 Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică a îmbunătățit previziunile economice pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă