Indienii de la Hindustan Motors a oprit producţia primului model de autoturism fabricat în India, Ambassador, din cauza cererii reduse pentru maşina care a rămas neschimbată în cele aproape şase decenii de la lansare. Automobilul, utilizat de mulţi dintre oficialii Indiei, vopsit de obicei în alb, cu girofar şi şofer angajat, a fost considerat o perioadă îndelungată un simbol al statutului social, scrie cotidianul britanic The Guardian, preluat de Mediafax.
„Producătorul Ambassador a oprit producţia maşinii, alegerea oficialilor din India, din cauza cererii slabe şi a lipsei fondurilor, iar decizia pune sub semnul întrebării viitorul unui autovehicul care arată la fel de aproape şase decenii”, scrie publicaţia britanică. Hindustan Motors a anunţat că a sistat producţia la fabrica Uttarpara, din apropierea oraşului Kolkata, până la noi notificări.
Modelul Ambassador, lansat în 1958, este bazat pe autoturismul britanic Morris Oxford, a cărui producţie a fost oprită la începutul anilor '70, Ambassador a început să piardă teren la mijlocul anilor '80, când Maruti Suzuki a lansat un model mai ieftin. Maşina a pierdut cotă de piaţă tot mai puternic după intrarea în India, la mijlocul anilor '90, a producătorilor auto străini, care oferau design modern şi tehnologie nouă.
Autoturismele Ambassador sunt încă folosite ca taxiuri în unele oraşe din India.