98 de kilometri de piste pentru biciclete ar urma să fie construiți în următoarele 18 luni, în Capitală, după ce consilierii generali au aprobat, marți seară, proiectul pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta. Pe de altă parte, Comunitatea Bicicliștilor critică PMB pentru că nu a organizat o dezbatere pe marginea proiectului, susținând că autoritățile ”pun carul înaintea boilor”.
Citește și: 10.000 de persoane, așteptate la Marșul Bicicliștilor din Capitală
După ce, marți seară, în jurul orei 20.00, Primăria Capitalei anunța că 24 din cei 33 de consilieri s-au abținut de la vot în cazul proiectului care prevedea implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală, în jurul orei 23.30, cei 33 de consilieri generali au convocat o altă ședință, în care au votat în unanimitate proiectul.
Suma totală alocată pentru construirea pistelor, unor parcări pentru biciclete și unui sistem de servicii de închiriere se ridică la aproximativ 44.630.000 de lei (adică aproape 10.000 de euro).
Din această sumă, în următoarele 18 luni, ar urma să fie construiți 98 kilometri de piste, 78 de parcări pentru biciclete și 18 centre de închiriere, conform proiectului ”Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti”.
Comunitatea Bicliștilor: Nu există un proiect
Comunitatea Bicicliștilor din București a criticat proiectul lansat de Primăria Capitalei, arătând, într-un răspuns transmis RL, că nu există ”un proiect în termeni proprii”: ”Un astfel de proiect de infrastructură ar fi trebuit sa fie votat in baza unui Plan Urbanistic Zonal, asumă studii de fezabilitate, asumă realizarea unui proiect tehnic. Informatiile disponibile pe site-ul Primăriei sunt extrem de lacunare – avem doar “zona centrala” si “97 km”. Astfel ca, din punctul nostru de vedere, acesta nu poate fi catalogat drept “un proiect”.
În plus, arată reprezentanții Comunității, realizarea unor stații de închiriere și parcări pentru biciclete înainte de realizarea unei infrastructuri sigure pentru biciclete este ”un fel de a pune căruța înaintea boilor”. De asemenea, Comunitatea Bicicliștilor critică lipsa unor dezbateri publice realizate pe marginea proiectului.
”Dincolo de obligativitatea primariei de a face acest lucru (conform Legii 52/2003), nevoia de dezbatere vine si din neincrederea comunitatii biciclistilor in capacitatea Primariei de a veni cu un proiect fezabil pentru Bucuresti. Avand in vedere milioanele de euro deja cheltuite pe pistele declarate ilegale, precum si lipsa recuperarii acestui prejudiciu, suspiciunea si neincrederea biciclistilor obliga Primaria la o dezbatere publica autentica pe marginea acestui subiect”, a precizat Comunitatea Bicicliștilor.
De altfel, bicicliștii au anunțat deja că, în 10 mai, vor ieși pe străzile Capitalei pentru a protesta, pentru că autoritățile nu au construit piste de biciclete și că nu au sancționat șoferii care își parchează mașinile pe trotuare.
Până la ora publicării acestui material, reprezentanții Primăriei Capitalei nu au răspuns solicitării RL privind modul în care vor fi amplasate pistele pentru biciclete.