Exasperaศi de blocarea traficului pe podul din Agigea, unii dintre constฤnศeni s-au adresat redacศiei „României libere“ cu o propunere cel puศin interesantฤ. ”Propun ca podul sฤ fie închis cel mult douฤ ore. În loc sฤ fie blocat între 9.00 ศi 13.00, sฤ se închidฤ între 9.00 ศi 11.00, sฤ fie deschis între 11.00 ศi 13.00 ศi apoi sฤ se închidฤ iar douฤ ore, pânฤ la 15.00”, ne-a spus un cititor, într-o convorbire telefonicฤ.
Avantajele unei astfel de soluศii ar fi cฤ cei care trebuie sฤ foloseascฤ podul îศi pot lua în calcul breศa de douฤ ore ศi nu sunt nevoiศi sฤ aศtepte patru ore. De asemenea, închiderea pânฤ la ora 15.00 nu ar afecta traficul persoanelor din sudul litoralului care muncesc în Constanศa ศi care se întorc spre case la finalul programului. Cititorul nostru sperฤ cฤ reprezentanศii Prefecturii Constanศa ศi Companiei Naศionale Administraศia Drumurilor Naศionale din România vor lua în considerare aceastฤ propunere, care nu aduce nici un fel de prejudiciu constructorului. Reamintim cฤ podul este închis ศi în fiecare noapte de luni spre marศi, între orele 23.00-03.00.
Construit de români, reparat de portughezi
Podul din Agigea a fost proiectat de IPTANA ศi construit de români. A fost inaugurat în iunie 1983 ศi ar fi trebuit sฤ fie utilizat zeci de ani fฤrฤ probleme. De circa doi ani, autoritฤศile au anunศat însฤ cฤ nu mai este sigur pentru circulaศie. S-ar fi asfaltat în straturi succesive pe pod, fฤrฤ o decopertare prealabilฤ. Structura ar fi devenit astfel mai grea decât a prevฤzut proiectul ศi ar fi afectat hobanele. Din iulie 2012, de monitorizarea podului se ocupฤ firma Viaponte Rom SRL. ”Situaลฃia podului este una serioasฤ. Noi am fฤcut doar monitorizare de un an de zile, mai exact din iulie 2012, ลi încercฤri de predicลฃie a ceea ce se va întâmpla în baza contractului încheiat cu CNADNR. Dacฤ era riscant sฤ se circule, nu eram pe pod. Starea de degradare este avansatฤ, adicฤ firele hobanelor sunt rupte în diferite proporลฃii semnificative”, declara, acum câteva luni, la întâlnirea cu premierul Victor Ponta, unul dintre administratorii societฤลฃii, Vlad Ilie Chiotan. Viaponte a fost înfiinศatฤ în anul 2010 ศi este controlatฤ de Paulo Jorge Ferreira Rodrigues, cetฤลฃean portughez, Viaponte-Projectos e Consultoria de Engenharia SA, o societate cu sediul în Lisabona, Joao Miguel Sheppard Cruz Fialho Prego ศi Promarut Proiect. Administratori sunt Joao Bernardo Ramires Leira Fialho Prego, Joao Miguel Sheppard Cruz Fialho Prego ลi Vlad-Ilie Chiotan. Contractul de reabilitare are o valoare de 12.673.280 euro (fฤrฤ TVA). Podul va fi deschis circulaศiei de Paศte, pe trei benzi, dar lucrฤrile vor continua pe tot parcursul anului. În perioadele 17-19 aprilie ศi 29 aprilie-1 mai, pe podul de la Agigea se va circula cu restricศie de vitezฤ – 50 km/h, fฤrฤ restricศie de tonaj doar pentru transportul de cฤlฤtori, restricศiile pentru traficul de marfฤ fiind în continuare menศinute.
STADIU
Lucrฤrile, la jumฤtate
Potrivit informaศiilor furnizate de constructor, pânฤ în prezent s-au efectuat 50% din lucrฤrile de înlocuire a hobanelor. Un calcul aritmetic aratฤ cฤ pânฤ la finalizare ar mai putea trece doi ani. Prefectul Constanศei, Radu Volcinschi, a precizat, zilele trecute, cฤ începând cu 1 iunie 2014, prin toate punctele de intrare în judeศul Constanศa, turiศtilor le vor fi furnizate informaศiile necesare privind închiderile programate ale podului de la Agigea, precum ศi rutele ocolitoare pe care le au la dispoziศie pentru a ajunge în staศiunile litoralului.
Podul din Agigea face legฤtura între municipiul Constanศa ศi sudul judeศului