Aproximativ 600 de reprezentanţi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare Constanţa au protestat, miercuri, la Ministerul Transporturilor, faţă de trecerea Portului Constanţa la consiliul local, relatează Mediafax.
Sindicaliştii portuari se mai opun şi listării la bursă a autorităţii portuare – Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa.
Ei au spus că, dacă Portul Constanţa va fi transferat la consiliul local şi autoritatea portuară va fi listată la bursă, va fi oprită activitatea în port.
Citeşte şi: PSD – ultimul asalt pentru portul Constanţa
Cei aproximativ 600 de sindicalişti, aduşi cu mai multe autocare, s-au adunat în parcul din faţa Ministerului Transporturilor cu pancarte pe care aveau scrise mesaje precum: „Portul Constanţa este al ţării, nu al poftelor voastre”, „Privatuizarea autorităţii portuare – marele proiect al marilor proiecte”, „Portul Constanţa nu este un car alegoric”, „Portul Constanţa nu este club de noapte” şi „Portul Constanţa nu este harem”.
Totodată, ei au strigat „Unitate” şi Solidaritate”, făcând zgomot la două butoaie, din trompete şi vuvuzele.
Preşedintele federaţiei, Mihai Burlacu, a spus că se doreşte convocarea în regim de urgenţă a unei întâlniri între cu premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor Dan Şova, pentru a le prezenta acestora „argumentele juridice” ale sindicaliştilor pentru renunţarea la transferul Portului Constanţa la autoritatea locală.
„Totodată, facem apel la Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi implicit la preşedintele Traian Băsescu să prezinte o poziţie oficială asupra intenţiei Guvernului de a lista la bursă autoritatea portuară şi de a trece portul la consiliul local”, a mai spus Burlacu, insistând asupra faptului că Portul Constanţa reprezintă un punct strategic pentru România şi că alte porturi din Marea Neagră, precum Odesa, Burgas şi Varna, ar putea să devină mai interesante pentru operatorii economici care acum lucrează cu Portul Constanţa.
De asemenea, el a atras atenţia şi asupra faptului că ceea ce se întâmplă în Crimeea ar trebui să fie argument suprem pentru ca Portul Constanţa să rămână sub autoritatea Guvernului.
La protest a venit şi preşedintele Blocului Naţional Sindical (BNS), Dumitru Costin, care a arătat, la rândul său, că Portul Constanţa este o poartă de intrare în UE, precum şi că activitatea acestuia contribuie la PIB cu 8 – 10 la sută pe an.
Şi Costin a cerut o poziţie publică din partea preşedintelui Traian Băsescu şi a spus că, dacă nu va fi stopată trecerea Portului Constanţa în subordinea consiliului local, preşedintele să-şi asume ca România să fie expusă unor riscuri suplimentare şi să fie oprit lucrul în port, ceea ce ar însemna ca, numai într-o lună, să se piardă 1 la sută din PIB.
Protestul s-a încheiat după o oră. La final, manifestanţii au lăsat în faţa Ministerului Transporturilor vaporaşe din hârtie, spunând că vor să arate soarta pe care o vor avea navele româneşti dacă Portul Constanţa va trece la consiliul local şi autoritatea portuară va fi listată la bursă.
Ulterior, ministrul Transporturilor Dan Şova a transmis printr-un comunicat că îi invită pe reprezentanţii BNS la discuţii de la ora 16.30.