Creativitatea copiilor poate fi stimulată prin înlocuirea jucăriilor tradiţionale cu obiecte prezente în gospodărie. Soldaţi curajoşi întruchipaţi de linguri de lemn, castele măreţe de forma unor cratiţe şterpelite din bucătărie, un tron care seamănă izbitor cu o găleată sau o pernă pe post de iepure, sunt transformări uşor de făcut în imaginaţia copiilor.
Citeşte şi: Ce jucării dăruim copiilor, în funcţie de vârstă
Magia are loc sub privirea nedumerită a părinţilor care şi-ar dori uneori mai puţină dezordine şi mai multă apreciere din partea micuţilor pentru noile jucării sofisticate şi frumos colorate. În cazul acesta, părintii greşesc, arată un studiu realizat de Universitatea RMIT şi citat de Science Daily, studiu care susţine că ar fi bine să îi încurajăm pe copii să îşi improvizeze jucării din obiecte casnice.
Dr. Brendon Hyndman este şeful unei echipe de cercetători care timp de doi ani a urmărit modul în care se joacă cei mici. Oamenii de ştiinţă au supravegheat copii cu vârste cuprinse între 5 şi 12 ani, care învăţau la şcoli diferite. La prima dintre acestea, copiii au avut la dispoziţie locuri de joacă tradiţionale, în timp ce copiilor de la cea de a doua şcoală li s-au dat şi obiecte pe care nu le vedem des în instituţiile de învăţământ: baloturi de paie, lăzi, găleţi sau ţevi de plastic.
Măsurând efortul fizic al copiilor şi comparând modul în care aceştia se joacă, oamenii de ştiinţă au aflat că cei care folosesc jucării improvizate sunt mai energici şi mai creativi. Ei merg mai mult şi învaţă să colaboreze mai bine cu colegii lor.