Scandalul emisiilor de noxe care a cuprins gigantul german Volkswagen continuă după ce oficiali din cadrul companii au dezvăluit faptul că producătorul german intenționa să folosească un al doilea soft pe modelele diesel Euro 6 care urmau să fie lansate în SUA.
Volkswagen trebuia să lanseze anul viitor noi modele diesel care să reînoiască portofoliul său din SUA, însă compania germană nu a făcut încă demersurile pentru certificare și a decis să amâne datele de lansare.
Mai mulți oficiali ai Volkswagen, printre care și șeful pe regiunea Americii, Michael Horn, au dezvăluit că motivul pentru care VW nu a încercat să obțină certificările pentru noile diesel-uri ar fi existența unui nou sistem care ar putea crea probleme, potrivit AP.
EPA, autoritatea de protecția mediului din SUA, face noi verificări pentru a vedea dacă sistemul care urma să apară pe viitoarele diesel-uri afectează testele de emisii. Deocamdată nu există indicii că acest sistem urma să fie folosit și în Europa.
„Noul soft poate face catalizatorul folosit pentru reducerea poluării să ajungă la eficiență maximă într-un timp mult mai scurt, astfel încât performanțele acestui dispozitiv sunt îmbunătățite. Catalizatorul separă NOx-ul nociv în gaze inofensive de oxigen cu azot. În cazul în care se dovedește că softul păcălește testele, la fel ca primul soft de pe Euro 5, atunci Volkswagen ar putea suferi noi represalii”, scrie wopular.com.
În esență, ideea de a încălzi mai repede motorul și de a crește performanțele catalizatorului nu este una nouă și nu este menită să păcălească testele. În schimb dacă va fi descoperit un comportament diferit al catalizatorului, în timpul testelor, atunci poate fi vorba despre o continuare a scandalului dieselgate.
Scandalul Volkswagen a început după ce autoritatea de mediu din SUA a dezvăluit că producătorul german folosea un soft pe diesel-urile Euro 5, care manipula testele pentru stabilirea emisiilor de noxe.
Citește și FOTO. TOPUL Celor mai scumpe motociclete din lume. Preț ridicol pentru un exemplar rar