Hyperion, prima ramă electrică din România, construită după 90, va intra în producţie la Craiova, compania Softronic obţinând un credit de 4,3 milioane de euro de la Garanti Bank.
Trenul “Hyperion” este primul tren electric fabricat în România care atinge 160 de kilometri pe oră. Astfel, dacă infrastructura i-ar permite, Hyperion ar putea să parcurgă distanţa Bucureşti – Braşov în numai o oră, iar Bucureşti – Constanţa, în mai puţin de două ore.
Trenul are 4 vagoane, din care două vagoane motoare, reversibile. Capacitatea de transport este de 180 de locuri, iar confortul interior este comparabil cu cel al oricărui tren modern.
Pentru Hyperion, Softronic Craiova, singura fabrică de locomotive din Sud-Estul Europei a accesat fonduri europene, valoarea proiectului fiind de circa 14 milioane de lei.
Citeşte şi: Eurobarometru: Românii sunt nemulţumiţi de curăţenia din trenuri
“Acesta reprezintă o revoluţie în transportul feroviar român, fiind prima ramă electrică cu podea joasă şi tracţiune asincronă produsă de industria românească de profil şi poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 km pe oră, respectiv 200 km pe oră. Hyperion este comparabil cu orice tren modern din Europa, oferind de asemenea Wi-Fi gratuit pasagerilor”, a declarat Ionel Ghiţă, Preşedinte CA Softronic.
Investiţia totală pentru producţia Hyperion a fost de peste 5 milioane euro. În prezent, trenul a fost finalizat şi efectuează teste de viteză. Hyperion va fi lansat pentru uz comercial în februarie 2014.
Softronic a produs în urmă cu 5 ani şi prima locomotivă electrică, după 1990, numită Phoenix. La realizarea acesteia au lucrat peste 100 de liceeni şi studenţi, angajaţi ai fabricii deţinute de fostul profesor de franceză, Ionel Ghiţă. În final, Phoenix a fost vândută unui operator particular din Ungaria.