Directorul companiei de transport public, Liviu Neag, spune că în fiecare an ar trebui înlocuit 10 la sută din parcul auto.
Consilierii locali din Cluj-Napoca au aprobat, în ultima şedinţă din acest an, organizată azi, introducerea unei taxe speciale pentru reînnoirea parcului auto de care dispune Regia Autonomă de Transport Urban Călători, care este în curs de transformare în companie publică de transport. Noua taxă are cuantumul de 6,65 la sută din preţul unui bilet achiziţionat. Potrivit directorului regiei clujene, Liviu Neag, această taxă este necesară deoarece din cele 330 de mijloace de transport în comun de care dispune viitoarea companie de transport public, 207 au durata normală de exploatare îndeplinită sau depăşită. El a adăugat că, în fiecare an, ar trebui înlocuit 10 la sută din parcul auto al regiei.
La rândul său, primarul Emil Boc a spus că banii astfel procuraţi vor putea fi folosiţi şi pentru extinderea transportului în comun în localităţile Feleacu, Gheorgheni şi Vâlcele, de la 1 ianuarie 2014. Aceasta este prima fază din trnasformarea RATUC în operator regional de transport public. Viitoarea Companie de Transport Public va deservi comunităţile din zona metropolitană a Clujului. Introducerea noii taxe a fost contestată, însă, de consilierii USL, care au spus că o consideră nejustificată şi inutilă.
Acuze dure
Decizia consilierilor USL a stârnit reacţii dure din partea PDL, care susţin că votul reprezentanţilor Opoziţiei din Consiliul Local ar avea ca motivare favorizarea unei companii private, care ar fi pus la dispoziţia Uniunii Social-Liberal mijloace de transport în comun în campania electorală. ” După ce au votat împotriva proiectului de modernizare a transportului în comun în şedinţa de Consiliu local din data de 11 decembrie 2013, consilierii locali USL Cluj recidivează. Aceştia vor să aducă firme private de transport în Cluj-Napoca, prin intermediul cărora să obţină profit pe spatele clujenilor, ignorând investiţiile făcute din bani publici în modernizarea transportului în comun. Astfel, în şedinţa de Consiliu local din data de 30 decembrie 2013, consilierii USL au votat, din nou, împotriva proiectului de modernizare a transportului în comun, care prevedea instituirea unei cote de 6,65% pentru constituirea sursei de finanţare a investiţiilor pentru achiziţia mijloacelor de transport public moderne cu un confort sporit, mai puţin poluante şi cu un consum energetic redus, fără majorarea tarifelor la bilete. De asemenea, consilierii USL au cerut în mod indirect măsuri care să favorizeze firmele private de transport, dorind, probabil, ca şi clujenii să sufere precum locuitorii din Floreşti din cauza Fany. După ce USL a blocat în Consiliul Judeţean Cluj extinderea şi modernizarea transportului în comun la nivel metropolitan, consilierii USL continuă să pună piedici dezvoltării unui sistem integrat de transport în comun, favorizând companiile private şi clientela politică”, spun consilierii PDL, printr-un comunicat de presă. Însă consilierii USL au declarat că poziţia lor are exclusiv un fundament economic şi că viitoarea companie de transport public ar trebui să suporte modernizarea flotei de mijloace de transport din resursele proprii, nu din buzunarul clujenilor. ”Orice societate comercială poate să investească în achiziţionarea de mijloace de transport nu are nevoie de o taxă specială care ar crea avantaje pentru un anumit actor economic. Este un mare neadevăr că prin lipsa votului nostru societatea nu poate să îşi dezvolte parcul auto”, a declarat consilierul local USL Claudia Anastase, citată de presa locală.