Podul din Agigea este deschis, de astăzi, şi autovehiculelor cu masa de până la cinci tone. Modificarea restricţiei (până ieri se referea la maşini de 3,5 tone) a fost confirmată oficial sâmbătă de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, după ce vineri prefectul Constanţei, Eugen Bola, dădea asigurări că acest lucru se va întâmpla. Acesta a precizat că lucrările care trebuiau făcute, în această toamnă, la podul de la Agigea au fost încheiate mai devreme decât se preconizase iniţial. Practic, au fost înlocuite fasciculele de la hobanele podului, astfel că acesta ar fi acum mai rezistent.
Vestea cea mai bună este că restricţia a fost ridicată în totalitate pentru mijloacele de transport în comun, care pot circula acum nestingherit pe pod. ”Circulaţia autovehiculelor de 5 tone şi a mijloacele de transport public de persoane pe podul de la Agigea, permisă în perioada 23 decembrie-20 ianuarie”, se arată în comunicatul CNADNR.
În ianuarie reîncep lucrările
Veştile bune se termină însă aici. Eugen Bola a precizat că a propus reprezentanţilor Ministerului pentru Proiecte de Infrastructură ca această restricţie să nu se aplice şi mijloacelor de transport în comun, cel puţin până la jumătatea lunii ianuarie, când sunt programate noi lucrări la pod. El avansase vineri şi o dată: 22 ianuarie. CNADNR nu a fost atât de darnic şi a mai tăiat două zile, astfel că noi restricţii vor fi impuse începând cu data de 20 ianuarie. Noi lucrări sunt necesare, spune prefectul, pentru că proiectantul a inspectat lucrările realizate până acum şi nu a fost mulţumit, considerând că sunt necesare unele noi. Lucrările ar trebui finalizate în totalitate la sfârşitul lunii mai sau începutul lunii iunie, ceea ce înseamnă că sezonul estival 2014 va debuta cu ambuteiaje infernale.
Se menţin restricţiile de viteză
O altă veste proastă este că se menţine restricţia de viteză, de 50 km/oră, şi că se va circula în continuare pe câte o singură bandă pe sens. CNADNAR precizează însă că se menţine restricţia de limitare a vitezei de circulaţie la 50 km/h. Pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 5 tone, traficul se va desfăşura pe următoarele variante de ocolire: pentru relaţia Bucureşti — Port Constanţa Sud — Agigea — Negru Vodă — Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi A2 (Bucureşti — Constanţa — Nod rutier Medgidia) — DJ 381 (Nod rutier Medgidia — Ciocârlia de Sus) — DN 3 (Ciocârlia de Sus — Cobadin) — DJ 391 (Cobadin — Mereni — Topraisar) — DN 38 (Topraisar — Agigea) — DN 39 (Agigea — Mangalia) şi retur, iar pentru relaţia Hârşova (DN 2A) — Tulcea (DN 22) — Port Constanţa Sud — Agigea — Negru Vodă — Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi A4 (nod rutier Ovidiu — Nod rutier A4 cu A2) — A2 (nod rutier A4 cu A2 — Nod rutier Medgidia) — DJ 381 (Nod rutier Medgidia — Ciocârlia de Sus) — DN 3 (Ciocârlia de Sus — Cobadin) — DJ 391 (Cobadin — Mereni — Topraisar) — DN 38 (Topraisar — Agigea) — DN 39 (Agigea — Mangalia) şi retur.
Şoferii se chinuie de trei luni
Reamintim că, începând cu 1 octombrie, vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu au mai avut voie să circule pe podul de la Agigea din cauza lucrărilor de reabilitare, iar pentru a ajunge în Portul Constanţa au folosit mai multe rute ocolitoare. De asemenea, de la jumătatea lunii octombrie, podul de la Agigea a fost închis total, pentru două-patru ore, trei zile din săptămână, pentru înlocuirea unor fascicule la hobanele podului.