Guvernul anunţă că amână cu aproape 10 ani construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel mai important proiect de infrastructură pentru industria şi exporturile locale, şi alege construcţia unei autostrăzi „de weekend“, transmite Mediafax.
Surse oficiale din cadrul companiei Dacia afirmă că decizia de a demara proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov şi de a amâna cu aproape zece ani construcţia celei dintre Piteşti şi Sibiu afectează competitivitatea economică a României şi transmite un semnal negativ investitorilor.
Citeşte şi: Şase motive pentru care autostrăzile lui Ponta vor rămâne pe hârtie
„Este o nebunie să iei în discuţie competiţia dintre cele două artere. Guvernul ignoră faptul că pe Braşov nu este un traseu validat de UE şi ignoră faptul că traseul Piteşti-Sibiu face parte dintr-un coridor internaţional. Promisiunea făcută astăzi (ieri – n. red.) în Parlament cu privire la autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea şi Vâlcea-Sibiu până în 2022 a fost făcută să ne astupe gura“, au declarat sursele din cadrul uzinei Dacia.
Citeşte şi: Comarnic-Braşov bătută în cuie pe traseul din 2008
Lipsa unei autostrăzi pe Valea Oltului între Piteşti şi Sibiu costă uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, în condiţiile în care costul pe fiecare maşină transportată la export creşte cu 60 de euro pe unitate.
Viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani.