Conducerea uzinei Dacia de la Mioveni le-a transmis celor 14.000 de angajaţi că producţia va scădea, anul viitor, iar o parte din producţie ar putea fi preluată de fabrica din Maroc, informează Digi24.
Într-un mesaj transmis de reprezenzanţii Dacia către angajaţi se precizează că uzina Renault din Maroc „a ameliorat performanţele şi a optimizat costurile de fabricaţie, ceea ce îi dă posibilitatea de a prelua volume suplimentare”.
Potrivit unui specialist auto, Vlad Barză, „uzina o să facă aproape 250 de mii de maşini până la finalul anului ăstuia. Capacitatea va creşte în continuare. Uzina de la Tanger poate să treacă de 350 de mii şi va trece. Este posibil să intre şi Nissan în schemă acolo cu modele ”.
Citeşte şi: Emisiile motoarelor Dacia diesel, verificate de autoritățile germane
Şeful Dacia declara în urmă cu două luni că în prezent uzina din Maroc are costuri similare cu cea din România.
„Costurile cu forţa de muncă sunt mai mici în Maroc, dar costurile cu piesele sunt mai mari. Când adaugi toate costurile suntem cam la acelaşi nivel. Provocarea este să rămânem la acelaşi nivel de competitivitate cu Tangerul pe viitor”, a declarat președintele-director general al Dacia, Nicolas Maure,
Totodată, avertizarea şefilor de la Dacia către angajaţii români vine şi în contextul declanşării unui amplu program de automatizare la uzină, care urmăreşte ca până în 2018, gradul de automatizare să crească de la 5% la 20%. Mai mult, uzina Dacia de la Mioveni va produce, anul viitor, cu 9% mai puţine maşini.
„Producţia ar urma să fie ceva mai mică decât în 2015, care este un an-record”, a spus președintele-director general la Dacia, Nicolae Maure.
Potrivit specialist auto, Vlad Barză, problema autoturismelor Dacia este reprezentată de costul de producţie.
„Dacă încerci să îl vinzi la sub 6.000 de euro, de exemplu, este imposibil să te conformezi normelor de siguranţă, iar dacă vorbim şi de poluare, acum cu scandalul Volkswagen este şi mai complicat”, a precizat Barză.
Citeşte şi: Dacia atinge o nouă cifră RECORD pe platforma de la Mioveni cu motorul românesc
Într-o informare adresată celor 14 de mii de angajaţi, cei de la Dacia vorbesc despre pierderea terenului pe 9 din primele 10 pieţe. În Uniunea Europeană, cota de piaţa a Dacia este de 2,7% după primele 10 luni ale anului, în uşoară scădere faţă de anul trecut.
La începutul anului, salariile muncitorilor şi funcţionarilor de la Dacia au crescut cu 150 de lei, iar cele ale personalului TESA cu 100 de lei. Ei au luat şi primă de rezultat, peste 1.400 de lei, plus tichete cadou de sărbători. Salariul mediu brut al unui muncitor este de aproape 4.400 de lei, în condiţiile în care câştigul mediu la nivel naţional abia trece de 2.500 de lei.