6.7 C
București
marți, 24 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăPlanuri mari la Poştă: francize, brokeraj, oficii business

Planuri mari la Poştă: francize, brokeraj, oficii business

Pentru a deveni mai profitabilă în contextul apropiatei reluări a procesului de privatizare, Poşta vrea să se extindă în regim de franciză, să presteze servicii suplimentare-inclusiv brokeraj în asigurări şi lansează un nou concept de oficiu poştal, pesonalizând serviciile în funcţie de clientelă.

Cel mai curajos proiect este o reţea de francize, de fapt un soi de parteneriat prin care Poşta asigură brandul, câteva servicii specifice (în funcţie de compatibilitatea cu serviciile operatorului dispus să se extindă în acest mod) iar compania cu care se asociază vine cu sediul şi infuzia de capital. Ideea este că în acest mod va creşte volumul de vânzări şi vor avea de câştigat ambele părţi. Sunt vizaţi micii retaileri din mediul rural şi urban, farmacii, drogherii, etc. Conducerea Poştei a avansat ca termen pentru deschiderea primei unităţi experimentale în regim de franciză luna decembrie.

Extinderea paletei de servicii proprii este a doua miză pentru Poştă şi se vizează pentru început activităţile de brokeraj. Broker Poşta Română ar urma să îşi înceapă activitea din 2014, după autorizarea din partea ASF şi se va axa pe zona asigurărilor. De asemenea, se are în vederea deschiderea unor ghişee “telecom” unde se vor vinde produse şi servicii ale unor operatori din domeniu (primele discuţii au fost deja purtate cu Romtelecom şi 2K Telecom şi sunt aşteptaţi “greii” Orange, Vodafone, etc ).

Agitaţia conducerii este justificată de graba de a scoate Poşta din zona pierderilor (52 milioane lei în 2012 la afaceri de 1,2 miliarde lei) în ideea reluării procesului de privatizare. În mai, deşi mai multe companii de renume se arătaseră interesate de cumpărarea Poştei, până la urmă caietul de sarcini n-a fost achiziţionat de nimeni. Guvernul a decis în septembrie să permită ca datoriile Poştei (per total peste 500 milioane lei) să poată fi transformate în acţiuni pentru a creşte atractivitatea companiei în faţa unui potenţial investitor interesat de pachetul majoritar. Conducerea actuală şi-a propus să obţină 100 milioane lei profit în 2014, un obiectiv super-ambiţios în condiţiile în care după trimestrul trei al acestui an era încă pe minus (concedierile din ultima vreme-3650 angajaţi au plecat din septembrie-vor “coafa” mai bine bilanţurile Poştei).

Dincolo de ţintele din bugetul de venituri şi cheltuieli, Poşta vrea să puncteze şi la capitolul imagine, renovând o parte din sediile existente şi implementând un nou concept-ghişeul business. Un astfel de sediu, unde sunt separate zonele destinate serviciilor pentru persoanele fizice de cele destinate persoanelor juridice, a fost inaugurat luni în zona Iancului din Bucureşti iar investiţia s-a ridicat la 180.000 lei. Până la finalul anului vor mai fi deschise încă 4 asemenea centre în ţară.

Cele mai citite

Regula U21, mai eficientă ca niciodată. Premieră absolută în Superliga după 8 ani de la implementare

Pentru prima dată de la introducerea regulii U21 în 2016, fiecare etapă din Superliga României a sezonului 2024/2025 a înregistrat cel puțin un marcator...

Călin Georgescu amenință noul Guvern și pe Klaus Iohannis: Veți regreta orice decizie luată împotriva poporului

Georgescu a calificat actuala conducere drept o „haită politică” care a instaurat un guvern „ilegitim” Călin Georgescu, fost candidat la președinție, a lansat o serie...

România a acordat ajutoare de stat de 1,3 miliarde de euro, între 2019-2023, majoritatea investitorilor fiind străini

Principalele sectoare beneficiare au fost industria auto, tehnologia, industria alimentară, producția ușoară și sectorul medical O analiză publicată de EY România arată că, în perioada...
Ultima oră
Pe aceeași temă