Norvegia înregistrează vânzări record de maşini electrice şi în luna octombrie, pentru a doua lună consecutiv, piaţa norvegiană devenind un paradis pentru aceste modele datorită beneficiilor majore pe care le au norvegienii la achiziţionarea unei maşini electrice. Nissan Leaf a fost cel mai bine vândut model al lunii octombrie, după ce în septembrie Tesla Model S a fost liderul pieţei auto, potrivit Automotive News.
Modelul electric Nissan Leaf a înregistrat în luna octombrie vânzări de 716 unităţi, pe o piaţă cu 5 milioane locuitori, cum este cea norvegiană. Leaf este urmat în clasament de modelele Toyota Auris, cu 679 bucăţi şi Volkswagen Golf, cu 646 maşini vândute. Leaf a devenit astfel cel de-al patrulea cel mai bine vândut model din Norvegia, în primele 10 luni ale anului, cu o cotă de piaţă de 3,2%. În total în luna octombrie au fost vândute 925 maşini electrice, ceea ce înseamnă cam 7% din totalul pieţei, mai mult decât dublu faţă de luna similară a anului trecut.
Succesul lui Leaf a venit după ce în luna precedentă tot un model electric a fost cap de afiş în topul celor mai vândute maşini din Norvegia. Tesla Model S a beneficiat de un transport programat pentru luna septembrie, când nu mai puţin de 616 unităţi le-au fost livrate norvegienilor în baza unei liste de aşteptare.
Norvegia, paradisul modelelor verzi
Norvegia şi-a asumat de mult rolul de lider european în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii necesare pentru comercializarea de maşini electrice, iar legislaţia este de asemenea de partea maşinilor verzi.
Un proprietar norvegian poate ajunge până la economii de 6000 euro o dată cu achiziţionarea unei maşini electrice, dacă includem aici scutirile de taxe la import, parcarea gratuită, dar şi alte beneficii. Acestea sunt în contrast cu taxele ridicate şi legislaţia ostilă maşinilor cu motoare convenţionale. Pentru unele maşini, fie ele pe benzină sau motorină, preţul ajunge să fie chiar şi cu 40% mai mare în Norvegia decât în alte ţări europene.
Dacă în alte ţări maşinile electrice abia reprezintă sub 1% din piaţa totală de vehicule noi, în Norvegia numărul acestora creşte de la o lună la alta, comparativ cu anul trecut. Anul 2013 este şi cel în care Tesla Model S a a intrat în Europa, cap de pod fiind Norvegia. Următoarea piaţă în care americanii de la Tesla vor să se extindă puternic este Germania, cea care vrea să recupereze terenul pierdut în faţa norvegienilor şi să devină un lider european la acest capitol.
Deocamdată Norvegia rămâne un model în ceea ce priveşte modul de implementare a politicilor verzi şi susţinerea segmentului verde din piaţa auto, care treptat va ieşi din zona de nişă pentru a acapara o cotă cât mai mare din piaţă.