23.4 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialVIDEO. Ministerul Transporturilor înapoiază banii GFR

VIDEO. Ministerul Transporturilor înapoiază banii GFR

Ministerul Transporturilor va returna garanţia de 10 milioane de euro depusă de Grupul Feroviar Român (GFR) pentru participarea la privatizarea CFR Marfă, iar contul escrow de 20 de milioane de euro a fost deja deblocat, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, conform Agerpres.

Citeşte şi: Privatizarea CFR Marfă a eşuat. Ce au declarat Gruia Stoica şi Ramona Mănescu

„Garanţia va fi returnată, aşa cum au indicat şi consultanţii CFR Marfă, Muşat şi Asociaţii şi Deloitte. Contul escrow a fost deblocat, iar garanţia urmează să fie returnată mâine (miercuri n.r.)”, a spus Mănescu.

În ceea ce priveşte păstrarea  secretarului de stat Cristian Ghibu în conducerea comisiei de privatizare, ministrul Transporturilor a negat acest lucru.

Ea a adăugat că va prezenta un nou calendar al privatizării CFR Marfă în Guvern la finele săptămânii. „Noul calendar va fi prezentat întâi Guvernului, apoi presei. Trebuie întâi agreat în Guvern'” a explicat ministrul.

 


// <![CDATA[
www_server_root = 'http://worker.contentchannel.ro/player';
if(typeof flowplayer == 'undefined') {
document.write('’);
document.write(”);
}
var domain = document.domain;
var domain_split = domain.split(‘.’);
var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + „.” + domain_split[domain_split.length-1];
document.write(unescape(„%3Cscript src=’http://worker.contentchannel.ro/player/singleplayer_max/01241360037a555b98a9c5f24ff66063/”+ cHannel_domain +”‘ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
// ]]>


content channel

Privatizarea CFR Marfă a eşuat întrucât clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută în Hotărârea de Guvern.

GFR a depus o garanţie de 10 milioane de euro şi a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfă nu s-a putut însă finaliza la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Săptămâna trecută, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor să înceapă procedurile pentru o nouă privatizare a companiei, proces care să fie încheiat până în vara anului viitor.

Cele mai citite

Antony Blinken acuză din nou China de sprijinirea războiului rus în Ucraina

Secretarul de stat american, Antony Blinken, a reiterat acuzațiile la adresa Chinei privind susținerea "mașinii de război rusești" în Ucraina, în cadrul unei întâlniri...

Echipele Apa Nova, pregătite să intervină în caz de posibile acumulări de apă

Ca urmare a avertizărilor meteorologice emise de Administrația Națională de Meteorologie, care preconizează ploi abundente în zilele următoare, inclusiv în Municipiul București, există riscul...

Economia României în declin: Încrederea s-a deteriorat în trimestrul al treilea

Încrederea în economia României a continuat să se deterioreze în septembrie și pe parcursul trimestrului al treilea, ceea ce indică o posibilă încetinire a...
Ultima oră
Pe aceeași temă