Lucrările la construcţia aeroportului din Braşov ar putea fi oprite din cauza castorilor care, în ultimii ani, şi-au făcut adăposturi la câţiva kilometri de pista viitorului aeroport, astfel că autorităţile de mediu şi organizaţiile ecologiste doresc ca zona să fie declarată arie protejată, potrivit Ştirile TVR.
„Noi am preluat toate datele şi le-am trimis Ministerului Mediului pentru analiză. Ei sunt în măsură să desemneze acest sit sau nu”, a declarat directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov, Ciprian Băncilă.
Arhitectul şef al municipiului Braşov, Adrian Ibănescu, a precizat că proiectul aeroportului a fost aprobat din 1997. Mai mult, el a spus că s-au făcut investiţii mari, iar toate planurile de urbanism au fost aprobate în zonă, „fără să se ştie de existenţa unei arii protejate”.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Claudiu Coman, a precizat că aeroportul trebuie construit în termen, iar pentru reautorizări „s-ar putea pierde un an sau doi”.
Pentru Consiliul Județean, Primăria Ghimbav și Serviciul de Gospodărire a Apelor Brașov declararea zonei ca arie protejată ar reprezenta un nou blocaj. Anterior, proiectul a fost întârziat din cauza unor probleme juridice şi a lipsei finanţării. Mai mult, termentul pentru de cinci ani, pentru care Consiliul Judeţean a primit în folosinţă terenul a expirat. În luna noiembrie, Parlamentul şi Academia Română şi-au dat acordul pentru prelungirea posesiunii, pentru o perioadă de zece ani.
Potrivit unor studii, aeroportul din Brașov ar putea avea cel puțin 300.000 de pasageri pe an