Partidul Nazist din Germania a fost o maşinărie psihologică de propagandă incredibil de eficientă.
Naziştii au avut un puternic simţ estetic şi au înţeles pe deplin efectele brandingului. Simbolurile şi culorile nazismului au fost alese cu grijă pentru a avea un impact cât mai puternic asupra germanilor. Nimic nu a fost întâmplător cu privire la simbolul nazist şi la alegerea culorilor roşu, alb şi negru.
Fotograful care a surprins simbolurile naziste în culori
Un fotograf personal al lui Adolf Hitler a realizat o serie de imagini, în timp ce s-a aflat în preajma dictatorului nazist în perioada ascensiunii la putere a acestuia, precum şi după izbucnirea celui de-Al Doilea Război Mondial.
Hugo Jaeger a fost unul dintre puţinii fotografi care puteau realiza imagini color în acele timpuri. După încheierea războiului, Hugo Jaeger a ascuns fotografiile într-o valiză. Atunci când s-a întâlnit cu soldaţii americani, s-a temut că va fi arestat atunci când militarii ar fi descoperit fotografiile. Cu toate acestea, când soldaţii au deschis valiza, atenţia lor a fost distrasă de o sticlă de coniac pe care au găsit-o în interior şi au împărţit-o cu Jaeger.
Fotograful german a îngropat imaginile în interiorul a 12 borcane de sticlă în afara oraşului Munchen şi a vizitat locul respectiv de mai multe ori, în decursul a mai mulţi ani. După un deceniu, în 1955, Jaeger a dezgropat fotografiile şi le-a depozitat într-un seif bancar. După încă zece ani, fotograful german a vândut imaginile revistei “Life”.
Aflaţi, din GALERIA FOTO de mai sus, cum arată fotografiile realizate de Hugo Jaeger înainte de izbucnirea celui de-Al Doilea Război Mondial.