18.7 C
București
miercuri, 30 octombrie 2024
AcasăSpecialCum este promovată Transilvania ­printr-un festival premium

Cum este promovată Transilvania ­printr-un festival premium

Transilvania este promovată la nivel mondial prin intermediul unui festival excepţional. Transilvania Fest a ajuns la cea de-a opta ediţie, iar cea organizată în centrul vechi al Clujului a fost cea mai importantă. Mai mult de 100 de producători agricoli, meşteşugari şi artizani au participat la cel mai frumos festival care celebrează tradiţiile Transilvaniei.

La tarabele din lemn masiv, confecţionate de meşterii din Munţii Apuseni, au fost expuse roadele muncii fermierilor şi meşteşugarilor din Transilvania. Vizitatorii festivalului au putut cumpăra brânză din Hunedoara, maturată vreme de 12 ani, care poate rivaliza cu celebrele brânzeturi din Italia sau din Franţa, dar şi obiecte de decor din fier forjat. De mare preţuire s-a bucurat şi hidromelul, fabricat de apicultorii din Valea Barcăului, spune Alin Prunean, reprezentant al Fundaţiei Agapis, care a creat o întreprindere socială în Valea Barcăului pentru a valorifica producţia de miere. „Reţeta nu este una complicată. Am redescoperit-o coroborând informaţiile furnizate de persoane în vârstă cu informaţii descoperite pe Internet. Este destul de simplu: la un litru de apă trebuie puse şapte linguri de miere şi o jumătate de linguriţă de polen. Polenul ajută fermentaţia, are rolul de drojdie. Hidromelul trebuie lăsat să fermenteze patru zile, la temperatura camerei, iar apoi trebuie mutat în alte recipiente. El are o concentraţie alcoolică foarte scăzută şi este un energizant excelent. La început, consumam un pahar dimineaţa şi unul noaptea, iar noaptea nu puteam să dorm. Abia apoi mi-am dat seama că hidromelul cu energia sa era de vină pentru insomnii”, povesteşte Alin Prunean.

O bună ocazie de promovare

Turiştii şi clujenii care vizitează festivalul au ocazia să cumpere produse mai puţin întâlnite, spune preşedintele Asociaţiei Produs de Cluj, Ramona Moldovan. De fapt, principalele eforturi logistice şi financiare au fost făcute de autorităţile clujene şi de Asociaţia Produs de Cluj, care organizează de mai multă vreme evenimente de mare ţinută la nivel internaţional. În acest an, Asociaţia Produs de Cluj a promovat produsele clujenilor în cadrul unor târguri şi festivaluri internaţionale organizate la Londra, în voievodatul polonez Malopolska sau în Germania. Festivalul mai cuprinde şi evenimente folclorice, dar şi degustări prin intermediul cărora vizitatorii din străinătate au ocazia să descopere savoarea Transilvaniei.

EVEnImENT

Dinner in the Casino

Un eveniment dedicat VIP-urilor invitate la festival este în fiecare an Dinner in the Forest, organizat ca o cină de mare ţinută, cu muzică clasică, gastronomie tradiţională ardelenească, promovată de unul dintre mai importanţi „chef”-i din Marea Britanie, Paul Bloomfield. În acest an, evenimentul a fost găzduit de Centrul Cultural Casino, al Primăriei Cluj-Napoca. De mare senzaţie au fost sfeşnicele tradiţionale cu lumânări şi aranjamentele florale, create de artiştii de la Magnolia.

Cele mai citite

Sondaj BCS: Marcel Ciolacu cu 23,4% și Nicolae Ciucă cu 17,1% ar intra în turul al doilea al alegerilor prezidențiale

Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă ar intra în turul al doilea al alegerilor prezindențiale potrivit unui sondaj realizat de Biroul de Cercetări Sociale, la...

Cristiano Ronaldo ratează calificarea în Cupa Regelui! Al Nassr, eliminată după penalty-ul ratat al portughezului

Cristiano Ronaldo și Al Nassr au fost eliminați din Cupa Regelui Arabiei Saudite, după ce portughezul a ratat un penalty crucial în ultimele secunde...

Daniel Băluță depune joi, 31 octombrie, jurământul pentru al treilea mandat de primar 

Proiectele care au propulsat Sectorul 4 pe podiumul celor mai performante administraţii din România La finalul acestei săptămâni, Daniel Băluță va depune jurământul pentru cel...
Ultima oră
Pe aceeași temă