Încă din 1867, străzile din New York erau aglomerate, iar un inginer și om de afaceri pe nume Alfred Ely Beach a avut o idee strălucită.
Inginerul american a dorit să transporte oamenii din New York pe sub pământ, prin ceea ce astăzi numim „metrou”.
Atunci când a expus prima dată ideea în fața autorităților din New York, refuzul amuzat al acestora a fost categoric.
Cu toate acestea, Alfred Ely Beach a construit metroul pe cont propriu. Acesta a luat forma unui tub pneumatic gigantic, o suflantă rotativă imensă care împingea pe sub pământ un singur vagon.
Tunelul de 95 de metri a fost săpat în decurs de 58 de zile și trecea pe sub Broadway. Pentru a-l construi, inginerul a scos din propriul buzunar 350.000 de dolari, o sumă colosală la acea vreme.
Ideea inginerului s-a dovedit a fi, însă, o afacere de succes. În primele două săptămâni de la inaugurare, metroul a efctuat 11.000 de transporturi de persoane și au fost vândute peste 400.000 de bilete care costau fiecare 25 de cenți.
Citește și: FOTO. Cele 5 arme TERIBILE pe care le dețin doar SUA. De ce America rămâne unica SUPERPUTERE mondială
Sala de așteptare era incredibil de luxoasă și era dotată cu fotolii, statuete și chiar un pian.
Ulterior, inginerul nu a primit aprobarea extinderii tunelului, care a fost închis în 1873, în timpul unei puternice crize financiare.
În 1912, tunelul a fost descoperit de lucrătorii la actuala rețea de metrou din New York, care au fost surprinși să găsească chiar și pianul ce îi încânta pe pasageri în sala de așteptare.
În prezent, o placă comemorativă amintește de primul metrou din New York, deși aceasta se află amplasată în stația City Hall, care este, și ea, abandonată în prezent.
Aflați, din GALERIA FOTO de mai sus, cum arăta prima stație de metrou din New York și cât de luxox era vagonul care transporta pasagerii printr-un tunel cu o lungime mai mică de 100 de metri.