Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) susţine că Realitatea TV a somat public postul deţinut de Sebastian Ghiţă în baza regulamentelor Oficiului cu privire la concurenţa pentru înregistrarea unei mărci.
SC REALITATEA MEDIA SA, titularul postului Realitatea TV, a somat public, joi, postul România TV să nu mai folosească denumirile România TV şi RTV, precum şi să nu mai emită sub siglele România TV şi RTV.
Potrivit Buletinului Industrial de Proprietate Intelectuală nr. 9/2008 al OSIM, SC REALITATEA MEDIA SA a făcut cerere de înregistrare pentru marca RTV în 25 martie 2008, cu numărul de depozit M 2008 02769.
Pe de altă parte, România TV a cerut înregistrarea mărcii RTV în 27 octombrie 2011, cu numărul de depozit M 2011 07610, cum se arată în Buletinul Oficial de Proprietate Industrială numărul 11/2011/44.
Contactaţi de România Liberă, reprezentanţii OSIM au declarat că o marcă înregistrată este valabilă pe o durată de 10 ani şi singura modalitate prin care sigla poate fi luată de altcineva presupune retragerea mărcii de către titularul acesteia.
Totodată, reprezentanţii Oficiului au explicat că procedura de înregistrare a unei mărci durează şase luni, iar dacă un concurent de pe piaţă doreşte să înregistreze aceeaşi marcă, titularul acesteia trebuie să someze concurentul
Mai mult, dacă o companie doreşte înregistrarea unei mărci şi, în decursul celor şase luni, apare un concurent care doreşte aceeaşi marcă, primul trebuie să îl someze pe cel de-al doilea şi să depună opoziţie.
Astfel, Realitatea TV a cerut înregistrarea “Test de stres” în 11 iulie 2011, pe când România TV a depus cerere pentru aceeaşi marcă în 14 octombrie 2011. Situaţia s-a repetat, tot pe 11 iulie şi 14 octombrie, cu “Fabrica/Fabrica de ştiri”.