Financial Times a denunțat, la începutul lunii februarie, presiunile pe care compania HP a încercat să le facă asupra conținutului editorial, după ce unul dintre editorialiștii FT, Lucy Kellaway, a primit un emai de la șeful departamentului de marketing și comunicare al companiei, în care critica un articol scris de ea.
În respectivul articol, postat pe site-ul Financial Times, Kellaway a contrazis un citat al șefei companiei HP, Meg Whitman, care spune că „poți întotdeauna să mergi mai repede decât crezi”, precizând că nu se poate, întrucât acest lucru poate provoca, uneori, căderea.
În aceste condiții, Henry Gomez i-a transmis jurnalistei un email în care preciza că este dezamăgit de articolul scris, atrăgându-I atenția că descrie, în mod greșit, concepția șefei lui, care este „liderul uneia dintre cele mai mari companii de IT din lume” și care posedă „o perspectivă solidă” în ceea ce privește managementul schimbării. Mai mult, șeful departamentului de marketing și comunicare i-a atras atenția jurnalistei că „managementul Financial Tims ar trebui să țină cont de impactul pe care prejudecățile „inadmisibile” îl au asupra relației cu cei care cumpără spațiu publicitar”.
Drept răspuns, jurnalista a decis să facă publică presiunea pe care HP a încercat să o exercite asupra conținutului materialelor sale.
„Articolul meu nu manifestă preferințe și mă tem că ați înțeles greșit politica de business pe care noi o avem. Cee ace ne face ziarul decent care suntem este tocmai refuzul editorilor de a ține cont de impactul pe care articolele le au asupra relației cu companiile care cumpără publicitate. Este motivul pentru care lucrez aici. Motivul pentru care Financial Times mă plătește”, a transmis ea.
Mai mult, ea i-a atras atenția responsabilului că, prin emailul trimis, misiunea sa a eșuat, întrucât rolul său era să facă HP să arate cât mai bine în ochii presei.