Andrei Eduard Burghelia este unul dintre miile de liceeni constănțeni care susțin, începând de astăzi, examenul de bacalaureat. Andrei a postat un protest pe rețelele de socializare, care a strâns repede mii de like-uri și share-uri.
”Acel presupus «examen al maturității» care nu face nimic altceva decât să suprasolicite elevul, forțându-l să memoreze munți de informații inutile. Sunt stresat, supărat, confuz şi nu mai fac nimic productiv pentru că învăț pentru «examenul maturității». Dacă în urmă cu un an mă culcam la ora 2 pentru că făceam voluntariat în diverse locuri, conduceam o afacere şi un ONG, acum învăț cum să evidențiez tema şi viziunea despre lume a autorului într-o opera literară sau memorez formule complicate la matematică. E frustrant, plictisitor și nu mă ajută să mă dezvolt!”, a scris el.
”Atunci mă dezvoltam în mod real: munceam, cunoşteam şi lucram cu oamenii, rezolvam probleme, învățam din greşeli, aveam responsabilități şi descopeream câte ceva nou în fiecare zi. Mai mult, asiguram un venit stabil pentru niște oameni cu copii. Pentru a învăța, am fost nevoit să renunț la activitățile care mă ajutau cu adevărat să mă dezvolt. Acum simt cum sunt spălat pe creier de tot ce memorez pentru bacalaureat, acest examen care încununează un sistem neperformant. Am lasat şcoala să mă tâmpească…”, a mai adăugat.
Liceeanul spune că la şcoală se plictisește teribil pentru că scrie mult, nu este încurajat să gândească critic sau să fie creativ, lucrul în echipă este aproape inexistent, materia e stufoasă şi lucrează după nişte manuale vechi, fără grafice sau imagini reprezentative, iar limbajul este unul academic, nicidecum unul student-friendly, care să te facă să-ți doreşti să descoperi mai mult. Afirmă că tinerii sunt foarte inteligenți, dar nu au fost învățați cum să-și folosească inteligența. Bucuria cunoaşterii a fost înlocuită cu teroarea memorării.
”Nu ştiu dacă voi avea diploma de bacalaureat anul acesta. Nu ştiu dacă mai vreau să memorez noțiuni. Nu ştiu dacă mai vreau să-mi pierd timpul la meditații. Dar ştiu că voi munci zilnic pentru a deveni antreprenorul de succes care se va implica în îmbunătățirea calității educației din România. Pentru că o țară cu tineri prost pregătiți este o țară pierdută, iar eu vreau să rămân în țara mea”, a conchis liceanul.