18.2 C
București
vineri, 1 noiembrie 2024
AcasăInternaționalTrei spoturi publicitare, pentru Nivea, Făgăraş şi Always, interzise de la difuzare...

Trei spoturi publicitare, pentru Nivea, Făgăraş şi Always, interzise de la difuzare de către CNA

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să interzică de la difuzare trei spoturi publicitare pentru produse Nivea, Făgăraş şi Always, pe motiv că respectivele clipuri încalcă legislaţia audiovizualului, informează Mediafax.

Deşi spoturile nu mai sunt difuzate în acest moment, preşedintele CNA, Laura Georgescu, a precizat că măsura a fost luată de Consiliu pentru a împiedica o eventuală difuzare a acestora în viitor, în forma actuală.

În legătură cu cele trei spoturi, CNA a primit şi un punct de vedere din partea Consiliului Român pentru Publicitate (RAC). Astfel, instituţia a analizat spoturile publicitare şi a decis că acestea încalcă prevederile articolului 1, alineatul 2 din Codul de practică în publicitate, potrivit căruia „comunicarea trebuie să nu exploateze credulitatea, lipsa de experienţă sau lipsa de cunoştinţe a consumatorilor”, a articolului 1, alineatul 3, conform căruia „comunicare trebuie să se evite orice afirmaţie sau reprezentare care ar putea înşela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare”, dar şi a articolului 5, alineatul 1, text ce prevede că „anunţătorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmaţiilor, ilustrărilor şi testimonialelor folosite în comunicare. Probele trebuie să fie actuale, relevante şi documentate”.

În urma discuţiilor, membrii CNA au decis, marţi, să aplice o decizie de intrare în legalitate în privinţa celor trei spoturi, fapt care presupune că acestea nu mai pot fi difuzate pe posturile TV până când nu vor fi modificate astfel încât să respecte prevederile legislaţiei audiovizualului.

Deciziile au fost luate în baza articolului 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, conform căruia „comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”.

În plus, în cazul spotului publicitar Always, CNA a considerat că acesta încalcă şi articolul 94 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, care prevede ca „în scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie; să fie redată la viteză normală de citire”.

Cele mai citite

Ministerul Finanțelor lansează o nouă sesiune de titluri de stat Tezaur

Ministerul Finanțelor a anunțat demararea unei noi sesiuni de cumpărare a titlurilor de stat Tezaur, începând de luni, 4 noiembrie. Aceste titluri vor avea...

Trump avertizează că UE va „plăti un preț mare” pentru neglijarea exporturilor americane, dacă revine la Casa Albă

Donald Trump, candidatul republican la alegerile prezidențiale americane din 2024, a transmis un avertisment puternic către Uniunea Europeană. A declarat că, dacă va câștiga,...

Alertă: Sute de produse cosmetice din Europa, retrase de pe piață din cauza substanțelor toxice interzise

Agenția Europeană pentru Produse Chimice (ECHA) a descoperit substanțe chimice periculoase în 285 de produse cosmetice dintr-un total de 4.500 verificate recent în Europa,...
Ultima oră
Pe aceeași temă