Constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Galaţi–Brăila–Tulcea a primit girul prim–ministrului Victor Ponta, iar o parte din proiectele propuse vor avea susţinere guvernamentală, cel de construire a podului peste Dunăre putând beneficia chiar de garanţie guvernamentală. Au fost obţinute aceste garanţii, după ce primarii municipiilor reşedinţă de judeţ şi preşedinţii consiliilor judeţene din Galaţi, Brăila şi Tulcea, i-au prezentat premierului Victor Ponta acordul la care au ajuns în privinţa constituirii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Galaţi – Tulcea – Brăila “Dunărea de Jos”.
„În urma întâlnirii, premierul Victor Ponta a afirmat sprijinul Guvernului pentru dezvoltarea conurbaţiei Galaţi – Brăila, ca pilon al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară «Dunărea de Jos», inclusiv prin acordarea de garanţii guvernamentale pentru construirea unui pod peste Dunăre, care va lega zona Galaţi-Brăila atât de Tulcea, cât şi de Autostrada Soarelui, prin şoseaua rapidă Galaţi–Brăila–Slobozia–Drajna.
Conurbaţia Galaţi-Brăila este un proiect asumat de primăriile şi consiliile judeţene din Galaţi şi Brăila, ca parte a asociaţiei intercomunitare. Premierul Victor Ponta şi-a arătat susţinerea pentru preluarea, din domeniul statului, într-o administrare comună Galaţi–Brăila, a Insulei Mici a Brăilei, pentru gestiunea exploatării turistice a Rezervaţiei Naturale”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache.
Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţului (CJ) Tulcea, Horia Teodorescu, au fost supuse atenţei premierului Ponta proiecte de îmbunătăţire a infrastructurii între Autostrada Soarelui şi judeţele Brăila şi Galaţi, precum şi dezvoltarea turismului în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării (RBDD) şi Parcul Naţional Balta Mică a Brăilei. „Dorim transformarea Parcului Naţional Balta Mică a Brăilei într-o zonă turistică. De menţionat este faptul că am obţinut sprijinul autorităţilor din judeţele vecine şi al parlamentarilor pentru toate demersurile Administraţiei RBDD în vederea identificării soluţiilor financiare necesare protejării şi promovării habitatelor naturale”, a declarat Teodorescu.
„Podul peste Dunăre“ a bătut „tunelul pe sub Dunăre“
Construirea podului peste Dunăre, la Brăila, este proiectul prioritar al acestei colaborări, demararea proiectului urmând să aibă loc până în 2016: „În ceea ce priveşte realizarea podului peste Dunăre, am primit asigurări că proiectul va fi pus în practică în acest ciclu electoral, şanse de împlinire a acestui deziderat fiind de 99%”, a mai precizat preşedintele CJ Tulcea. Stabilirea construirii podului pune capăt discuţiilor pe tema traversării Dunării. La recenta „trilaterală” de la Tulcea, unde a fost întocmită lista de proiecte, au existat două propuneri: cea a autorităţilor brăilene, de construire a podului peste Dunăre, la Brăila şi propunerea Primăriei Galaţi, de construire, la est de Galaţi, a unui tunel pe sub albia Dunării. Se poate spune că Brăila a câştigat un punct important. Oricum, povestea cu tunelul pe sub Dunăre era o idee fantezistă, pentru că nu poate fi forat un astfel de tunel în subsolul Galaţiului, care este format din loess.
Inventar electoral: aeroporturi, drumuri expres…
Printre proiectele importante ale asocierii Galaţi-Brăila-Tulcea se mai află modernizarea aeroportului din Tulcea şi construirea unui aeroport regional în valoare de aproximativ 20 de milioane de euro, în zona Galaţi-Brăila.
Va mai fi construit un drumul expres Galaţi-Brăila, în valoare de aproximativ 17 milioane de euro, care va fi continuat de un drum expres până la Autostrada Soarelui.
Un obiectiv conex podului peste Dunăre este construirea unui drum expres cu traseul Constanţa–Tulcea–Brăila–Galaţi–Focşani–Târgu Secuiesc. Se mai intenţionează obţinerea de la Ministerul Transporturilor a unei reduceri a „taxelor de canal” pentru navele care parcurg Canalul Sulina. Lista acestor obiective seamănă cu un fluturaş electoral.