Numărul accidentelor rutiere ce au avut loc în minivacanţa de Paşte, între 1 şi 5 mai, a fost de 88, mai mic cu 92 faţă de perioada similară a anului trecut. Chiar şi aşa, premierul cere înăsprirea Codului Rutier: „Sunt ţări în care se confiscă maşina“.
Premierul a declarat, marţi, că nu i s-ar părea excesiv ca în anumite situaţii să fie confiscate maşinile şi motocicletele, ca sancţiune pentru abateri rutiere grave. Victor Ponta a spus că acest lucru ar fi posibil dacă actuala Constituţie ar fi modificată, urmând să conţină o prevedere în acest sens.
„În România nu se poate, decât dacă va fi de acord preşedintele Comisiei Constituţionale, să modificăm la Constituţie acest lucru. Sunt ţări care confiscă maşina cu care s-a încălcat grav legea rutieră. Noi nu avem voie conform Constituţiei actuale, dar mie nu mi s-ar părea excesiv în anumite situaţii şi vă spun ca fost motociclist că ar trebui să confiscăm şi motociclete, nu doar maşini“, a spus Ponta.
Premierul a precizat că doreşte să folosească exemplele unor ţări ca Franţa care au implementat cu succes strategii pe termen mediu de reducere a numărului de accidente rutiere.
„Mă gândesc să folosim toate exemplele de succes din ţări cu rezultate pe termen mediu în reducerea accidentelor. Franţa e una din aceste ţări. Sarkozy a fost ales preşedinte după un mandat de ministru de Interne cu rezultate notabile în acest sens. În Franţa a existat o scădere a numărului de accidente“, a spus Ponta.
El a arătat că România este o ţară care recunoaşte mai greu autoritatea celor ce aplică legea şi că mai sunt multe de făcut în ceea ce priveşte respectarea legii şi a regulilor rutiere.
Victor Ponta recunoaşte că în România lipseşte infrastructura, însă nu crede că aceasta este principala cauză a tragediilor rutiere „Există o iniţiativă a Federaţiei Internaţionale de Automobilism care prevede o strategie de politici publice pentru diminuarea accidentelor rutiere. Nu e problema României, e a omenirii, a Europei. Dar nu vreau să trăim cu minciuna că totul e de la infrastructură. Nu poţi avea reguli ca Franţa şi Germania, neavând aceeaşi infrastructură, dar în România avem o problemă de implementare a regulilor, o problemă de autoritate“, a spus premierul.
Cum a evoluat numărul
accidentelor
Cu toate că prim-ministrul pare destul de îngrijorat, statistica Poliţiei Rutiere arată că numărul accidentelor rutiere grave din intervalul 1-5 mai este de 88, cu 92 mai mic decât cel din perioada similară a anului trecut. În urma accidentelor, anul acesta şi-au pierdut viaţa 22 de oameni, faţă de 30 anul trecut, a precizat, pentru Mediafax, şeful Direcţiei Rutiere din IGPR, Lucian Diniţă. Tot în urma accidentelor din perioada minivacanţei de 1 Mai şi de Paşte, au fost rănite grav 80 de persoane, cu 92 mai puţine decât anul trecut, potrivit comisarului şef Diniţă.
Numărul accidentelor rutiere grave produse în perioada 30 aprilie-2 mai este de 35, adică aproximativ jumătate din cel de anul trecut, când s-au produs 62 astfel de evenimente, informa, vineri, Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR).
În aceeaşi perioadă, în accidente rutiere grave au decedat şase persoane, faţă de opt în 2012, şi au fost înregistraţi 31 de răniţi grav, faţă de 66 anul trecut, potrivit sursei citate.
Accidente grave
88 de accidente grave au avut loc în perioada 1-5 mai 2013;
180 de accidente grave au avut loc în perioada similară a anului trecut;
22 de oameni şi-au pierdut viaţa în aceeaşi perioadă din 2013;
30 de persoane au murit în perioada 1-5 mai 2012.