Planul de management al CFR Infrastructură, propus de fosta echipă de conducere privată a companiei, a fost aprobat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Acelaşi plan a fost, iniţial, refuzat de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Între timp însă, CFR Infrastructură a primit suma de 175 milioane de euro din partea băncii europene.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a refuzat un plan de management propus de fosta echipă de manageri privaţi ai companiei, condusă de Dimitris Sophocleous, director general, însă Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare l-a aprobat, potrivit Evenimentul zilei.
Citeşte şi Ponta: Patru companii mari, interesate de PRIVATIZAREA CFR Marfă
Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu, a respins respectivul plan, pe care l-a considerat inadecvat. Astfel, managerii şi-au dat demisia fiind imediat înlocuiţi de minister.
Conform sursei citate, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a fost de acord cu echipa lui Sophocleous şi cu planul acesteia pentru că urmărea recuperarea unor datorii pe care CFR Călători le are la CFR SA.
Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare este de altfel instituţia care a impus Ministerului numirea de management privat la CFR SA, pentru acordarea creditului.
Citeşte şi Miracol de Paşti: Cum vom face mai puţin de trei ore până la mare
Din cauză că datoriile CFR SA au crescut, BERD s-ar fi decis să penalizeze statul, prin creşterea dobânzii.
Ministerul Transporturilor nu a respectat acordul de împrumut, astfel că BERD a uzat de dreptul său contractual de a impune creşterea dobânzii cu 3,1%”, ceea ce reprezintă un cost suplimentar foarte mare pentru Guvern, susţin aceleaşi surse.
Citeşte şi CFR suplimentează numărul trenurilor pentru minivacanţa de 1 Mai