Producătorul auto japonez Mitsubishi a recunoscut public, marți, că a falsificat testele privind consumul încă din anul 1991. Inițial, compania a anunțat că a manipulat testele privind emisia de noxe, la mașini produse după 2013, potrivit Agerpres.
„Am utilizat această metodă pentru piaţa internă încă din 1991″, a declarat marţi un responsabil al grupului Mitsubishi Motors, într-o conferinţă de presă, adăugând că „nu cunoaştem încă numărul modelelor afectate”.
Producătorul auto japonez Mitsubishi a recunoscut, miercurea trecută, că a manipulat testele de noxe când a pus presiune asupra anvelopelor, în timpul testelor. Astfel, aproximativ 600.000 de mașini ar putea să aibă probleme, potrivit BBC. Datele au fost descoperite în timpul unei investigaţii interne a companiei şi au fost raportate Ministerului Transporturilor de la Tokyo. Conform declaraţiei companiei, manipularea implică 625.000 de maşini, inclusiv cele furnizate producătorului auto nipon Nissan Motor. Problema a fost descoperită de Nissan şi cele două companii discută nivelul compensaţiilor, informează Agerpres.
A fost prima dată când un producător japonez de mașini dezvăluie că a manipulat testele, de la scandalul izbucnit anul trecut și care a avut în centru compania Volkswagen. Compania va ține o conferință de presă pe această temă, la Tokyo, la ora 17.00 (ora locală), la care va participa președintele Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa.
Ca urmare a anunțului, acțiunile la Mitsubishi au scăzut cu peste 15%.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. În septembrie 2015, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat VW că a instalat un soft care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. VW a recunoscut că a utilizat softul care a permis ca nivelul emisiilor unui număr de 580.000 de vehicule diesel fabricate din 2009 să fie de 40 de ori mai ridicat decât cel permis, conform standardelor legale din SUA.
A doua zi după ce Mitsubishi a recunoscut manipularea testelor, la mai multe sedii ale companiei au avut loc percheziții.