Fiat Chrysler şi PSA au anunţat în octombrie un plan de fuziune de 50 de miliarde de dolari, pentru a crea al patrulea mare producător auto din lume, potrivit Reuters.
Acordul de principiu, care trebuie ratificat de membrii de sindicat, survine după contractele încheiate deja de UAW cu Ford Motor şi General Motors (GM).
Acordul cu GM a avut loc după o grevă de 40 de zile la fabricile din Statele Unite, care a blocat practic operaţiunile din America de Nord şi a costat grupul 3 miliarde de dolari.
UAW a anunţat sâmbătă că acordul cu Fiat Chrysler include angajamentul asumat de FCA pentru investiţii de 9 miliarde de dolari şi crearea a 7.900 de locuri de muncă, pe parcursul contractului pe patru ani. Din cele 9 miliarde de dolari, 4,5 miliarde de dolari fuseseră anunţate deja în acest an, pentru investiţii în cinci fabrici şi crearea a 6.500 de locuri de muncă.
Termenii detaliaţi ai acordului preliminar nu au fost făcuţi publici, dar este de aşteptat să semene cu cei prevăzuţi în contractele cu GM ş Ford, întrucât UAW se foloseşte de obicei de primul contract ca model pentru celelalte.
Ratificarea acordului nu este o certitudine. În 2015, membrii UAW din cadrul FCA au respins prima versiune a contractului. În plus, un proces legat de o investigaţie federală de corupţie poate porovoca îndoieli în rândul membrilor de sindicat, legate de termenii conveniţi.
Investigaţia federală a determinat GM să dea în judecată FCA, acuzând grupul italo-american că pe parcursul anilor a mituit lideri ai sindicatului pentru a corupe procesul de negociere, ceea ce i-a provocat costuri de ordinul miliardelor de dolari. FCA a respins acuzaţiile ca neîntemeiate.
Contractul Ford cu UAW include angajamente de investiţii de peste 6 miliarde de dolari în fabricile americane şi crearea sau menţinerea a peste 8.500 de locuri de muncă ale uAW.
Acordurile cu GM şi Ford creează posibilitatea angajării full-time a muncitorilor temporari ş lasă nemodificate asigurările medicale.
Ambii producători auto au mai convenit să plătească bonusuri de 9.000 de dolari pentru muncitorii full-time ai Ford şi de 11.000 de dolari pentru muncitorii GM.