„Guvernul porneşte aspiratorul de rable. Timbrul de mediu, care va înlocui vechea taxă auto, va fi avizat marţi”, titrează Adevărul în ediţia de marţi: „Timbrul de mediu va fi avizat marţi de Guvern, prin ordonanţă de urgenţă, măsură care va încuraja importurile de maşini second-hand şi va pune în pericol afacerile producătorilor de maşini noi.
Noua taxă auto, redenumită acum timbru de mediu, urmează să fie aprobată de Guvern în şedinţa de marţi, prin ordonanţă de urgenţă, urmând să fie aplicată imediat cu publicarea ordonanţei în Monitorul Oficial. Principalele schimbări aduse de timbrul de mediu indică o ieftinire semnificativă la înregistrarea maşinilor vechi şi foarte vechi (non-euro) şi o scumpire uşoară a înmatriculării de maşini noi”.
Potrivit Cotidianul, „Ofensiva diplomatică pentru aderarea la Schengen continuă”: „Prezent la Bruxelles, la Consiliul Afaceri Externe, ministrul de Externe, Titus Corlăţean, a confirmat că, în marja acestei reuniuni, a avut discuţii cu omologii săi europeni pentru a sensibiliza partenerii din UE de justeţea solicitării statului român în ceea ce priveşte o decizie favorabilă aderării la spaţiul Schengen.
În luna martie ar urma să aibă loc Consiliul pe Justiţie şi Afaceri Interne (JAI), unde se va discuta, ca punct pe agendă, şi problema aderării României la Schengen. Corlăţean a spus că, până la reuniunea JAI din martie, România ar trebui să îşi facă nişte evaluări în interiorul guvernului României”.
Din Gândul aflăm că „În 9 ani, românii au plătit 1,6 miliarde de euro pentru 52 de kilometri de autostradă făcuţi de americanii de la Bechtel”: „Autostrada Transilvania, care urmează să lege Braşovul de Borş, la ieşirea din România către Ungaria, s-a transformat dintr-un proiect măreţ, de 415 kilometri, parafat cu mare pompă de guvernul PSD condus de Adrian Năstase, în 2003, într-o gaură neagră de care guvernele din ultimii doi ani încearcă să scape.
Pe scurt, în cifre, contractul dintre România şi compania americană Bechtel a însemnat 9 ani în care s-au construit 52 de kilometri de autostradă, între Câmpia Turzii şi Gilău, şi în care statul român a cheltuit în total aproape 1,6 miliarde de euro, cu tot cu penalizări”.