Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hancescu, precizează într-un comunicat de presă remis, miercuri, publicaţiei Româniai Liberă că simulările la examenele naţionale nu arată realitatea.
Potrivit lui Simion Hancescu, gradul de dificultate a subiectelor a fost foarte diferit de la un judeţ la altul.
“La aceste simulări, fiecare catedra trebuia lăsată să îşi facă singură subiectele, pentru că ştia câtă materie a fost parcursă şi astfel elevii nu ar fi fost puşi în situaţia să rezolve o problemă care nu a fost discutată la clasă. Ritmul parcurgerii materiei este diferit de la o şcoală la alta în această perioada”, a explicat preşedintele Simion Hancescu.
FSLI este de părere că soluţia în cazul simulărilor ar fi ca ele să fie organizate cu subiecte unice, aşa cum se întâmplă în cazul examenelor naţionale, pentru a evita diferenţele care pot apărea între judeţe.
“Inspectoratele pot da dovadă de exces de zel şi pot concepe astfel subiecte mai dificile, pentru a arăta ce nu ştiu elevii. Dar trebuie să arătăm ce ştiu elevii, nu ce nu ştiu. Rezultatele aceastei proceduri a Ministerului nu reflectă realitatea şi îi descurajează şi pe elevi şi pe profesori”, a mai preciazat preşedintele FSLI, Simion Hancescu în comunicatul de presă.
Potrivit datelor furnizate de Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti promovabilitatea la simularea examenelor nationale din Capitala a fost pentru bacalaureat de 24% la proba de matematică şi 59,09% la cea de limba română, iar la evaluarea naţională, de 35% şi, respectiv, 85%.