Brandurile de lux sunt de obicei aducătoare de profituri uriaşe, marjele comerciale fiind foarte mari. Totuşi de multe ori mentalitatea marilor producători auto, axaţi pe volume, nu face casă bună cu brandurile de lux, deţinute de aceştia.
„La modul cel mai sincer nu avem nevoie de Infiniti, pur şi simplu nu ne trebuie acel brand”, îşi începe declaraţia Andy Palmer, vicepreşedinte executiv Nissan. Palmer a acordat un interviu pentru Wards Auto, săptămâna aceasta, în cadrul salonului auto de la Detroit, care se va încheia pe 27 ianuarie. Palmer vorbeşte despre ceea ce înseamnă un brand de lux pentru un producător de volum, cum este Nissan.
Palmer povesteşte în interviu cum la un moment dat CEO-ul Nissan, Carlos Ghosn, a venit la el şi i-a spus: „Nu avem nevoie de Infiniti, poţi opri proiectul dacă vrei.” Palmer spune că „Infiniti sunt maşini premium frumoase, dar, sincer, sunt maşini pentru discount”. El se referă la faptul că de multe ori producătorii maşinilor premium cad în capcana bătăliei pentru discounturi, acolo unde câştigă cel care oferă cel mai bun preţ.
„Vindem maşini de peste douzeci şi trei de ani, însă cu o mentalitate impusă de Nissan”, continuă Palmer. Nissan este unul dintre marii producători asiatici, şi după cum este normal, eforturile sale sunt concentrate pe lupta între constructori în ceea ce priveşte volumele. Atunci când vorbim despre Infiniti, marca de lux deţinută de Nissan are anual vânzări de aproximativ 200.000 de unităţi la nivel mondial, ceea ce nu este puţin, însă la început rezultatele erau mediocre. În 2004 se vindeau doar 78.000 de maşini la nivel global, ceea ce poate fi considerat catastrofal, având în vedere infrastructura pusă la dispoziţie de Nissan lui Infiniti.
VEZI ŞI CUM ARATĂ NOUL MINI CLUBMAN „Bond Street”
Mutarea salvatoare făcută de Nissan, lovitură pentru Audi
Palmer spune în interviu că majoritatea brandurilor de lux deţinute de producători de volum au aceeaşi problemă şi cad în capcana volumelor, cu excepţia unuia singur: Audi. Marca germană premium, deşi este deţinută de Volkswagen, are o identitate aparte, foarte bine conturată.
Audi a scăpat de conotaţiile aduse de asocierea sa cu o marcă destinată segmentului mediu al pieţei, cum este Volkswagen. Autonomia căpătată de Audi în cadrul grupului german a permis apariţia unor profesionişti „care au putut înţelege segmentul premium al pieţei într-un mod premium”. Aceşti profesionişti au ştiut ce să dea pieţei pentru a creşte valoarea brandului Audi.
De aceea Nissan a luat de la Audi pe unul dintre cei mai buni oameni ai lor. „Am spus că îl vreau pe cel mai bun tip de la Audi,” continuă Palmer. Johan de Nysschen, fost director executiv al Audi în SUA, a venit la Nissan în 2004. Până în 2011 el a reuşit să urce vânzările la circa 118.000 unităţi. Totuşi nu volumele au fost obiectivul lui de de Nysschen.
Vezi şi VIDEO Cursă de-a şoarecele şi pisica la 300 km/h pe Autobahn: Kawasaki vs Audi RS6
Conform lui Palmer primele lucruri pe care i le-a spus fostul executiv al Audi au fost: „Am nevoie de timp, nu-mi trebuie presiunea volumelor. Ceea ce-ţi voi oferi la final va fi un brand premium. Şi o dată cu dezvoltarea lui nu vei fi dezamăgit nici de profitabilitate, nici de volume”. Se pare că în final acesta a fost lozul câştigător pentru Infiniti.
În prezent Infiniti îşi reînoieşte portofoliul de automobile, patru modele urmând să fie lansate în următorii patru ani. Prima lansare a fost sedanul Q50, prezentat luna aceasta la Detroit. „Nu avem de gând să producem replici la Mercedes S-Class, BMW Seria 7, sau Audi A8. Noi avem în plan să producem o maşină foarte emoţională”, a mai spus Palmer. Nu ştim dacă declaraţiile sale sunt împărtăşite la nivel oficial în cadrul grupului, sau dacă interviul a fost o mişcare de marketing, însă credem că în acest caz se aplică regula „bad news is good news”, Infiniti reuşind să explice în faţa fanilor ce înseamnă de fapt acest brand.
Vezi şi FOTO cu SUPER Cadillacul „Obama”
În momentul de faţă Infiniti este un succes pentru Nissan, cu toate că pentru Palmer volumele nu înseamnă totul, mai ales că vorbim despre un produs premium. „Dacă vom vinde 500.000 de unităţi [n.r. targetul iniţail propus de Nissan] în 2017 sau în 2020 este mai puţin important decât consolidarea poziţiei brandului Infiniti în clubul premium [n.r. din care mai fac parte mărci precum Audi sau Mercedes-Benz].”