O nouă ediţie a festivalului de teatru pentru liceeni Ideo Ideis, care are fani declaraţi printre marii actori români, ca Marcel Iureş şi Marius Manole, festival susţinut într-un an până şi de Jeremy Irons, va avea loc în perioada 8-14 august, la Alexandria.
Decizia de a mări numărul de mentori ai Festivalului Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis este un pas înainte în dezvoltarea misiunii festivalului în zona educației alternative, al cărei scop nu este competiția. Fiecare trupă participantă va beneficia anul acesta de toată atenția unuia dintre cei nouă profesioniști menționați mai sus, ceea ce va oferi liceenilor un proces de mentorat mai elaborat, extinzând timpul petrecut în formula deja consacrată trupă-mentor.
„Suntem de părere că mentorii care ne vor fi alături la ediția din acest an au capacitatea să contribuie într-o manieră determinantă atât la felul în care tinerii participanți privesc lumea din jur, cât și la dezvoltarea potențialului lor creativ. Credem teribil în puterea întâlnirilor fericite și în rolul pe care acestea le pot avea în formarea unui individ. Mai mult decât atât, considerăm că facilitarea unor întâlniri între profesioniști marcanți ai domeniului teatral și adolescenți este esențială pentru ambele categorii, iar asta se reflectă în întreaga construcție a festivalului“, este de părere Alexandru Ion, co-președinte al festivalului.
Anul acesta cuvântul de ordine al festivalului este “empatia“. Referindu-se la acest lucru, Andreea Borțun, co-președinte Ideo Ideis, a explicat: „În contextul unei realități sociale globale din ce în ce mai intolerante, în care tendința de a rămâne confortabili în micile noastre universuri și tributari micilor noastre adevăruri pare să producă evenimente dezastruoase în lume, IDEO IDEIS își propune să chestioneze mecanismele afective care ar putea să ne aducă mai aproape unii de ceilalți și să combată ignoranța – prin cunoaștere și exercițiu empatic. Ediția de anul acesta aduce în prim-plan empatia, în variile sale contexte de manifestare: de la cum funcționează ea în școli și în mediul jurnalistic, până la cum își găsește locul în artă – atât în procesul de concepere, cât și în modul în care se raportează la public“.