Oamenii cavernelor reprezentau mult mai bine în desenele lor maniera de deplasare a animalelor decât o fac artiştii moderni, potrivit unor comparaţii efectuate de oamenii de ştiinţă, într-un studiu publicat miercuri într-o revistă ştiinţifică americană, potrivit Mediafax.
Cele mai multe dintre patrupede prezintă o secvenţă similară în deplasarea lor pe patru picioare, indiferent dacă merg, tropăie sau aleargă.
Aceste mişcări au fost studiate pe cale ştiinţifică începând din anii 1880 de Eadweard Muybridge, un fotograf britanic, celebru pentru descompunerile sale fotografice ale mişcării, din care s-au inspirat ulterior numeroşi artişti.
Autorii acestui studiu au examinat picturile preistorice ce prezintă bivoli şi elefanţi din mai multe peşteri, precum celebra Lascaux din Franţa, ca şi tablouri şi statui moderne care prezintă patrupede în mişcare.
Ei au evaluat gradul de exactitate al reproducerii mişcării asociat acelor picturi şi sculpturi, în raport cu observaţiile ştiinţifice făcute pe baza analizei mersului acelor animale.
Savanţii au descoperit astfel că, în operele moderne, animalele reprezentate mergând sau tropăind aveau picioarele în poziţii eronate.
Picturile preistorice prezentau în schimb rate de eroare considerabil mai mici (46,2%) decât operele moderne (83,5%) datând dinainte de 1887, anul în care au fost efectuate studiile lui Muybridge. Această rată de eroare a scăzut ulterior la 57,9%.
Studiul a fost realizat de Gabor Horvath, de la Universitatea Eotvos din Budapesta, şi a fost publicat în revista ştiinţifică americană PLOS ONE din 5 decembrie.