Documentele au fost puse la dispoziţia comisiei pentru infrastructura de transport din Camera Reprezentanţilor şi a Administraţiei Federale pentru Aviaţie (FAA) luni, în aceeaşi zi în care Boeing a anunţat concedierea directorului general Dennis Muilenburg, în contextul crizei legată de gestionarea celor două prăbuşiri fatale.
737 MAX, cel mai bine vândut avion al Boeing, este consemnat la sol din luna martie. În urma prăbuşirilor din Indonezia şi Etiopia, într-un interval de cinci luni, au murit 346 de oameni.
”În mod similar cu alte înregistrări dezvăluite de Boeing, aceste înregistrări par să indice o imagine foarte îngrijorătoare a preocupărilor exprimate de angajaţi ai Boeing, referitoare la angajamentul companiei pentru siguranţă şi a eforturilor făcute de unii angajaţi ”pentru a se asigura că planurile de producţie ale Boeing nu sunt perturbate”, a spus consilierul.
Boeing a anunţat într-un comunicat că ”în mod proactiv a pus la dispoziţia FAA şi a Congresului aceste comunicaţii, ca parte a angajamentului pentru transparenţă faţă de autorităţile de reglementare şi a comisiilor de supraveghere”.
Tonul şi conţinutul ”nu reflectă compania care suntem şi care trebuie să fim”, potrivit Boeing.
”În ultimele nouă luni am făcut schimbări semnificative în companie, pentru a îmbunătăţi siguranţa proceselor, a organizaţiilor şi a culturii”, a mai arătat compania.
Boeing a anunţat luni că preşedintele board-ului Boeing, David Calhoun, fost director la General Electric, care este membru în board din 2009, va prelua funcţia de director general de la Muilenburg, de pe 13 ianuarie.
Ultimul set de documente depuse la FAA conţin mesaje instant de la un fost pilot principal al Boeing, Mark Forkner, potrivit unei persoane apropiate situaţiei.
În luna octombrie, Boeing a predat mesaje din 2016 dintre Forkner şi un alt pilot în care acesta afirmă că ar fi putut să inducă în mod neintenţionat autorităţile de reglementare americane şi a pus sub semnul întrebării performanţele unui sistem de siguranţă de importanţă majoră în timpul testării acestuia.
Anterior, Boeing a predat documentele Departamentului de Justiţie, care desfăşoară o investigaţie penală referitoare la avionul 737 MAX.
Compania încearcă să îmbunătăţească relaţiile cu autorităţile de reglementare americane şi internaţionale, pentru a readuce în serviciu aeronavele 737 MAX.